Va aducem la cunostinta ca Ministerul Muncii a publicat, spre dezbatere, Proiectul deOrdonanta de urgenta pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara.
Prezenta lege transpune prevederile articolului 4 al Directivei 2010/78/UE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare de modificare a Directivelor 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE si 2009/65/CE cu privire la competentele Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea bancara europeana), ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru asigurari si pensii ocupationale) si ale Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana pentru valori mobiliare si piete).
Potrivit propunerii de act normativ, in cadrul cooperarii cu Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupationale (AEAPO), A.S.F. urmeaza sa indeplineasca urmatoarele obligatii:
- sa asigure indeplinirea obligatiilor care ii revin in calitate de autoritate competenta potrivit Regulamentul (UE) nr. 1094/2010 al Parlamentului European si al Consiliului de instituire a Autoritatii europene de supraveghere (Autoritatea europeana de asigurari si pensii ocupationale), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE si de abrogare a Deciziei 2009/79/CE a Comisiei;
- sa comunice AEAPO, informatiile necesare cu privire la statele membre in care functioneaza entitatile care intra in aria sa de autorizare, reglementare si supraveghere;
- sa informeze imediat AEAPO atunci când acorda o autorizatie prealabila de functionare a unei entitati, in cazul activitatii transfrontaliere;
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
250 Modele Fise de Post
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
- sa notifice imediat AEAPO despre decizia motivata de interzicere a activitatilor unei entitati, adoptata potrivit competentei sale;
- sa raporteze catre AEAPO dispozitiile nationale cu caracter prudential relevante pentru domeniul pensiilor private, care nu sunt cuprinse in legislatia de munca si protectie sociala;
- informeaza AEAPO si Comisia Europeana cu privire la orice dificultate majora aparuta in exercitarea activitatii sale, reglementate prin normele nationale armonizate cu dreptul Uniunii Europene.
Sursa: costelgilca.ro