Dosarele de personal - pastram copiile acestora la toate punctele de lucru?

dosar personal salariatrevisalobligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intocmirea si pastrarea in bune conditii a dosarelor de personal reprezinta una dintre obligatiile prevazute de lege ale angajatorului.
Articolul 2 alin.(1) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste obligatia fiecarui angajator de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

In ceea ce priveste optiunea de a realiza si pastra copii ale dosarelor de personal, trebuie facuta distinctia intre angajatorii care au infiintat sucursale sau agentii si angajatorii care au mai multe puncte de lucru, pe langa sediul social.

In cazul angajatorilor care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, alin.(2) al aceluiasi articol prevede posibilitatea de a delega acoestora si competenta infiintarii registrului.

Astfel, potrivit art. 7, registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica, care au delegata competenta infiintarii registrului.

In situatia in care angajatorul are mai multe sedii, respectiv sediul social si puncte de lucru, acesta are dreptul de a decide la care sediu va intocmi si gestiona intreaga documentatie de resurse umane.
Potrivit specialistilor Portalcodulmuncii.ro, legea nu stipuleaza in mod expres "sediul social", ci doar "sediul", referitor la pastrarea dosarelor de personal.

Conform art. 8 din HG 500/2011, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Prin urmare, departamentul de resurse umane are sarcina de a gestiona toate documentele de resurse umane ale salariatilor, precum si registrul de evidenta a salariatilor, stabilind acest lucru printr-o decizie interna comunicata tuturor salariatilor.

In concluzie, toata documentatia va fi pastrata la un singur sediu, sediul ales de angajator, iar copierea si transmiterea acesteia catre celelalte puncte de lucru nu este necesara.

Nu uitati ca Registrul electronic si dosarele personale ale fiecarui salariat trebuie pastrate in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001. Angajatorului ii revine responsabilitatea asigurarii acestor conditii.

Important! Daca un salariat sau un fost salariat solicita copii ale documentelor din dosarul sau personal sau copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa, angajatorul are obligatia de le i le elibera, indiferent de sediul in care isi desfasoara sau si=-a desfasurat activitatea salariatul.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosar personal salariatrevisalobligatii angajator

Data aparitiei: 04 Mai 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Dosarele de personal - pastram copiile acestora la toate punctele de lucru? Nota: 3.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]