Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare

 

Sanatatea in munca: Urmarirea si efectuarea examenelor medicale profilactice

sanatatea in muncaexamene medicale

In cadrul companiei, pana in momentul de fata, eu ca si lucrator desemnat, ma ocupam de partea de programare si urmarire a efectuarii examenului de medicina muncii pentru toate fazele de catre toti angajatii.

Mai nou, in cadrul societatii avem departament de resurse umane si eu as vrea sa ma degrevez de aceasta sarcina.

Intrebare:

In aceste conditii va rog sa imi comunicati, in masura in care se poate, cine ar trebui sa se ocupe de aceasta sarcina intr-o companie, eu ca lucrator desemnat sau departamentul de resurse umane

Raspuns: Angajatorii din orice domeniu de activitate, atat din sectorul public, cat si din sectorul privat, sunt obligati sa respecte reglementarile in vigoare privind supravegherea sanatatii lucratorilor. Ei sunt obligati, de asemenea, sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.

Potrivit art. 14 din HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, organizarea activitatilor de prevenire si protectie este realizata de catre angajator, in urmatoarele moduri:

a) prin asumarea de catre angajator, in conditiile art. 9 alin. (4) din Lege nr. 319/2006, a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
c) prin infiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie;

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici

Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii aici




d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.

In cazul societatii dvs., angajatorul a ales sa desemneze un lucrator pentru a se ocupa de activitatile de protectie si de activitatile de prevenire a riscurilor profesionale.

Printre activitatile de prevenire si protectie pe care trebuie sa le realizeze un lucrator desemnat, cu conditia ca acesta sa aiba capacitatea necesara si sa dispuna de mijloacele adecvate, se numara si urmatoarele:

    identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru;

    propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului, cu aprobarea angajatorului;

    evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare;

    evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic.

Potrivit art. 13 alin (1) lit. d) din Legea nr. 319 a securitatii si sanatatii in munca, angajatorul este cel care are obligatia de a stabili pentru toti angajatii, deci si pentru lucratorul desemnat, prin fisa postului, atributiile si raspunderile ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.

Prin urmare, angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.

Angajatorul are obligatia sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.

Examinarile medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor se efectueaza in baza fisei de identificare a factorilor de risc profesional, completata in mod obligatoriu la toate rubricile si semnata de catre angajator. In mod logic, in cazul in care evaluarea de risc este realizata de lucratorul desemnat, tot el va fi cel care va completa aceasta fisa de identificare a factorilor de risc profesional, si nu departamentul de resurse umane

Puteti propune angajatorului ca de programarea si urmarirea efectuarii examenelor medicale profilactice sa se ocupe departamentul de resurse umane Dar va puteti degreva doar de aceste doua activitati. Toate celelalte activitati ce tin de supravegherea sanatatii angajatilor, cum ar fi completarea fisei de identificare a riscurilor pentru fiecare angajat evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare, evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic etc, va revin dvs., in calitate de lucrator desemnat.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 15 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sanatatea in munca: Urmarirea si efectuarea examenelor medicale profilactice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ajutor De Somaj Intrerupt De O Angajare Pe Per.nedeterminataIntrebare: Buna ziua Sotul meu a beneficiat de somaj 1,5 luni dupa care s-a angajat pe perioada nedeteminata.Dupa o luna firma respectiva a hotarat sa incheie contractele tuturor angajatilor din lipsa de comenzi.La AJOFM i s-a spus ca nu mai are dreptul la somaj,deoarece a avut contract pe per.nedeterminata.Precizez ;are 62 ani,nu are stagiul complet de cotizare,si are 4 ani lucrati in grII.Este cu studii superioare. Va multumesc mult pentru raspunsurile pe care sper ca le voi primi.
 

Raspuns: Buna ziua. Sotul dumneavoasta a pierdut dreptul la somaj deoarece s-a angajat pe perioada nedetermin... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii