Angajatorul trebuie sa evalueze si, daca este necesar sa masoare nivelurile de zgomot la care sunt expusi lucratorii. Aceste actiuni trebuie fie planificate si efectuate de citre serviciile competente la intervale adecvate.
La evaluarea riscurilor, angajatorul trebuie sa acorde atentie urmatoarelor elemente:
a) nivelulul, tipul si durata expunerii, inclusiv in cazul expunerii la zgomot cu caracter de impuls;
b) valorile limita de expunere si valorile de expunere de la care se declanseaza actiunea angajatorului privind securitatea si protectia sanatatii lucratorilor;
c) efectele asupra sanatatii si securitatii lucratorilor care apartin unor grupuri sensibile la riscuri specifice;
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
d) efectele asupra sanatatii si securitatii lucratorilor rezultate din interactiunile dintre zgomot si substante ototoxice din mediul de munca, precum si dintre zgomot si vibratii, in masura in care este posibil din punct de vedere tehnic;
e) efectele indirecte asupra sanatatii si securitatii lucratorilor rezultate din interactiuni dintre zgomot si semnale de avertizare sau alte sunete care trebuie percepute pentru a reduce riscul de accidentare;
f) informatiile privind emisia de zgomot, informatii furnizate de producatorii echipamentelor de munca in conformitate cu prevederile legale;
g) existenta unor echipamente de munca alternative, proiectate pentru a reduce emisia de zgomot;
h) prelungirea expunerii la zgomot peste programul de lucru normal, pe raspunderea angajatorului;
i) informatiile adecvate obtinute in urma supravegherii sanatatii, inclusiv informatiile publicate, atunci când este posibil;
j) mijloacele de protectie auditiva cu caracteristici de atenuare adecvate ce pot fi puse la dispozitia lucratorilor.