Protectia muncii: Controlul in domeniul apararii impotriva incendiilor

09 Noiembrie 2012
09 Noiembrie 2012
incendiiaparareprotectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se exercita autoritatea de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor?

Exercitarea autoritatii de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor se realizeaza si prin activitati de control si tragere la raspundere juridica a persoanelor vinovate.

Controlul de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor se exercita prin urmatoarele institutii:

- la nivel central, prin Inspectia de Prevenire din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si
- la nivel local, prin inspectiile judetene de prevenire din cadrul inspectoratelor pentru situatii de urgenta judetene/al municipiului Bucuresti.

Inspectia de Prevenire coordoneaza, indruma, controleaza si evalueaza inspectiile de judetene.

Inspectia de Prevenire este coordonata de adjunctul inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.

Inspectorii de prevenire sunt investiti cu exercitiul autoritatii publice si isi desfasoara activitatea
individual sau in colective constituite la nivelul structurilor proprii ori impreuna cu reprezentanti
ai altor institutii sau autoritati publice imputernicite sa desfasoare actiuni de control, in conditiile
respectarii prevederilor legale.

Activitatea de control trebuie sa se desfasoare pe baza a cinci principii:

1. Principiul legalitatii

Legislatia privind apararea impotriva incendiilor trebuie respectata in mod unitar pe intregul teritoriu al tarii si indiferent de forma de proprietate a obiectivelor inspectate.

2. Principiul impartialitatii si independentei

Inspectorii ce desfasoara activitati de control trebuie sa aiba o atitudine obiectiva, neutra fata de orice interes politic, economic, religios sau de alta natura.

3. Principiul confidentialitatii

Inspectorii trebuie sa pastreze secretul privind informatiile care nu sunt de interes public si care
sunt obtinute in cursul desfasurarii activitati de control.

4. Principiul transparentei

Desfasurarea activitatii intr-o maniera deschisa fata de public, prin care accesul liber si neingradit la informatiile fundamentate stiintific, de interes public, sa constituie regula, iar limitarea accesului la informatii sa constituie exceptia, in conditiile legii.

5. Principiul continuitatii si gradualitatii

Trebuie asigurate controale periodice ale situatiilor de risc si aplicate masuri din ce in ce mai severe in cazul mentinerii riscului de incendiu peste nivelurile acceptabile.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie la intocmirea DOSARELOR DE PERSONAL ale salariatilor!


Neprezentarea dosarului sau lipsa documentelor sunt vizate de ITM!

1. Ce este, asadar, acest dosar?
2. Ce documente trebuie sa cuprinda?
3. De ce sunt inspectorii ITM atat de interesati de el?
4. Cum va protejati de amenzile foarte dure?

Raspunsurile in ghidul practic: Dosarul personal al salariatului »

Explicatii, lamuriri si raspunsuri profesioniste oferite pe loc! Rezerva aici >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]