legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum se procedeaza cand un angajat prezinta un certificat medical cu cod "accident de munca"

10 Octombrie 2012
10 Octombrie 2012
accident de muncaangajat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In cazul in care un angajat prezinta un certificat medical cu cod „accident de munca“, se procedeaza in felul urmator:

1. Se va solicita angajatului respectiv o declaratie scrisa privind data, locul, modul si imprejurarile in care s-a produs evenimentul in urma caruia s-a accidentat.

Solicitarea va fi facuta fie de angajator, in cazul in care acesta si-a asumat atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, fie de lucratorul desemnat, fie de serviciul intern de prevenire si
protectie, fie de serviciul extern de prevenire si protectie.

2. In baza declaratiei intocmite de angajat si in functie de data, locul, modul si imprejurarile producerii evenimentului, se va comunica si se va cerceta evenimentul.

Comunicarea si cercetarea evenimentului vor fi realizate, ca si in cazul solicitarii declaratiei, fie de angajator, atunci cand acesta si-a asumat atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, fie de lucratorul desemnat, fie de serviciul intern de prevenire si protectie, fie de serviciul extern de prevenire si protectie.

3. In situatia in care se constata ca evenimentul nu a avut loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu ori in timpul si pe traseul normal al deplasarii de la locul de munca la domiciliu si invers, se va arhiva declaratia originala a angajatului impreuna cu o copie a certificatului medical.

Sanctiune

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 de lei la 8.000 de lei, conform art. 39 alin. (4) din Legea nr. 319/2006, cu modificarile si completarile
NOUTATI din Legislatia muncii

REGES-ONLINE: Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?


 Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:

1. Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE
2. Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior

Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul
Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges)

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES ONLINE: H.G. nr. 295/2025 si exemple practice"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]