OUG 20/2016 modifica cerintele privind studiile administratorilor din sectorul public. Contractul de administrare inceteaza automat?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
12 Iulie 2016
12 Iulie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
contract de administrareadministrator spitalstudii obligatorii administrator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incepand cu august 2016, salariile personalului platit din fonduri publice sunt stabilite potrivit Anexei 1 a OUG 20/2016. Ordonanta de Urgenta stabileste noua grila de salarizare aplicabila personalului prevazut la cap.I pct.1 si 2 din anexa nr.III la Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Potrivit OUG 20/2016, functia de administrator intr-un spital public presupune absolvirea studiilor superioare. Astfel, cerintele de studii obligatorii se modifica de la postliceale la superioare.

Conform Legii 95/2006, unul din membrii comitetului director poate incheia cu managerul spitalului public un contract de administrare.

Contractul de administrare se incheie pe o perioada de maximum 3 ani si poate fi prelungit pe o perioada de 3 luni, de maximum doua ori.

Contractul de administrare al membrilor comitetului director poate inceta in urmatoarele situatii:

a) la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat;
b) la revocarea din functie a domnului/doamnei ........................................., in cazul nerealizarii indicatorilor de performanta ai managementului spitalului public, stabiliti de managerul spitalului public, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, si/sau in situatia existentei unei culpe grave ca urmare a neindeplinirii atributiilor functionale;
c) prin acordul de vointa al partilor semnatare;
d) la aparitia unei situatii de incompatibilitate sau conflict de interese prevazute de lege;
e) in cazul nerespectarii termenului de inlaturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdictie judecatoreasca a domnului/doamnei ........................;
g) la implinirea de catre domnul/doamna ................................................. a varstei de pensionare prevazute de lege;
h) in cazul in care se constata abateri de la legislatia in vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sanatatea pacientilor sau a salariatilor;
i) in cazul neacceptarii oricarei forme de control efectuate de institutiile abilitate in conditiile legii;
j) in cazul refuzului colaborarii cu organele de control desemnate de institutiile abilitate in conditiile legii;
k) in cazul in care se constata abateri de la legislatia in vigoare constatate de organele de control si institutiile abilitate in conditiile legii.

De asemenea, contractul de administare poate inceta inainte de termen, daca persoana care ocupa functia respectiva nu indeplineste obligatiile prevazute in contract.

In Anexa nr.1, lipsa studiilor superioare nu este mentionata ca motiv de incetare sau reziliere a contractului. De asemenea, nu au fost stabilite nici norme tranzitorii, care sa dispuna un anumit termen pana la care administratorii isi pot completa studiile conform noilor cerinte.

Prin urmare, in contextul in care  legea se aplica numai pentru viitor si nu produce efecte retroactive, potrivit specialistilor Portalcodulmuncii.ro, prevederile contractului de administrare continua sa produca efecte pana la terminarea perioadei pentru care a fost incheiat.

Insa, pentru explicatii suplimentare cu privire la cerintele privind studiile si salarizarea aferenta, expertii Portalcodulmuncii.ro recomanda sesizarea in scris a Ministerului Sanatatii.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]