Potrivit OUG 20/2016, functia de administrator intr-un spital public presupune absolvirea studiilor superioare. Astfel, cerintele de studii obligatorii se modifica de la postliceale la superioare.
Conform Legii 95/2006, unul din membrii comitetului director poate incheia cu managerul spitalului public un contract de administrare.
Contractul de administrare se incheie pe o perioada de maximum 3 ani si poate fi prelungit pe o perioada de 3 luni, de maximum doua ori.
Contractul de administrare al membrilor comitetului director poate inceta in urmatoarele situatii:
a) la expirarea perioadei pentru care a fost incheiat;
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
b) la revocarea din functie a domnului/doamnei ........................................., in cazul nerealizarii indicatorilor de performanta ai managementului spitalului public, stabiliti de managerul spitalului public, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, si/sau in situatia existentei unei culpe grave ca urmare a neindeplinirii atributiilor functionale;
c) prin acordul de vointa al partilor semnatare;
d) la aparitia unei situatii de incompatibilitate sau conflict de interese prevazute de lege;
e) in cazul nerespectarii termenului de inlaturare a motivelor de incompatibilitate ori de conflict de interese;
f) la decesul sau punerea sub interdictie judecatoreasca a domnului/doamnei ........................;
g) la implinirea de catre domnul/doamna ................................................. a varstei de pensionare prevazute de lege;
h) in cazul in care se constata abateri de la legislatia in vigoare care pot constitui un risc iminent pentru sanatatea pacientilor sau a salariatilor;
i) in cazul neacceptarii oricarei forme de control efectuate de institutiile abilitate in conditiile legii;
j) in cazul refuzului colaborarii cu organele de control desemnate de institutiile abilitate in conditiile legii;
k) in cazul in care se constata abateri de la legislatia in vigoare constatate de organele de control si institutiile abilitate in conditiile legii.
De asemenea, contractul de administare poate inceta inainte de termen, daca persoana care ocupa functia respectiva nu indeplineste obligatiile prevazute in contract.
In Anexa nr.1, lipsa studiilor superioare nu este mentionata ca motiv de incetare sau reziliere a contractului. De asemenea, nu au fost stabilite nici norme tranzitorii, care sa dispuna un anumit termen pana la care administratorii isi pot completa studiile conform noilor cerinte.
Prin urmare, in contextul in care legea se aplica numai pentru viitor si nu produce efecte retroactive, potrivit specialistilor Portalcodulmuncii.ro, prevederile contractului de administrare continua sa produca efecte pana la terminarea perioadei pentru care a fost incheiat.
Insa, pentru explicatii suplimentare cu privire la cerintele privind studiile si salarizarea aferenta, expertii Portalcodulmuncii.ro recomanda sesizarea in scris a Ministerului Sanatatii.