Scopul evaluarii riscurilor in cadrul firmei

evaluarea riscurilorprocesul de evaluarea a riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din cadrul Uniunii Europene este un proces care consta in evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, generate de pericolele existente la locul de munca.

Evaluarea riscurilor definita de literatura de specialitate din Romania este activitatea prin care se determina dimensiunea abaterii sistemelor de munca de la starea ideala, in care este exclusa orice posibilitate de accidentare si imbolnavire profesionala.

Evaluarea reprezinta punctul de plecare in optimizarea activitatii de prevenire a accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale intr-un sistem de munca.

In mod concret evaluarea este actiunea de masurare a dimensiunii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala dintr-un sistem de munca, pe baza combinatiei dintre consecinta maxima posibila a actiunii factorilor de risc asupra organismului executantului si probabilitatea de producere a acesteia.

Se evalueaza toate riscurile posibile conectate cu unitatea sau locul de munca/postul de lucru pentru care se face evaluarea.

Totodata, evaluarea riscurilor reprezinta o examinare sistemica a tuturor aspectelor muncii, pentru a stabili:
1. Cauzele unor posibile vatamari sau raniri;
2. Posibilitatile de eliminare a pericolelor si, daca nu este posibil,
3. Masurile de prevenire sau protectie care sunt sau trebuie implementate pentru a tine sub control riscurile.

Evaluarea riscurilor este un instrument puternic pentru identificarea nevoii de adoptare a unor masuri preventive.

Abordarea preventiva cuprinde:
1. Evitarea riscurilor;
2. Evaluarea riscurilor care nu pot fi evaluate;
3. Combaterea riscurilor la sursa;
4. Adaptarea muncii la om;
5. Adaptarea la progresul tehnic;
6. Inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau ceea ce este mai putin periculos;
7. Dezvoltarea unei politici de prevenire;
8. Adoptarea, in mod prioritar a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;
9. Furnizarea de instructiuni corespunzatoare lucratorilor.

Pornind de la aceste considerente generale, evaluarea riscurilor reprezinta una din activitatile importante, necesare reducerii sau eliminarii evenimentelor si implicit a accidentelor de munca si bolilor profesionale, constituind fundamentul unei gestiuni eficace a securitatii si sanatatii in munca.

Evaluarea riscurilor profesionale sta la baza stabilirii strategiei manageriale in domeniul sanatatii si securitatii in munca si este un instrument util in aplicarea managementului in acest domeniu.

A investi in prevenirea accidentelor de munca inseamna a investi in imbunatatirea activitatii societatii si a reduce cheltuielile acesteia.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilorprocesul de evaluarea a riscurilor

Data aparitiei: 31 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Scopul evaluarii riscurilor in cadrul firmei Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]