Etapele evaluarii riscurilor in Romania

evaluarea riscurilorprocesul de evaluarea a riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atat evaluarea riscurilor in Uniunea Europeana cat si evaluarea riscurilor in tara noastra se face pe baza principiilor directoare (generale) in 5 etape.

In Uniunea Europeana, cele 5 etape se compun din:
1. Identificarea pericolelor si a persoanelor expuse care trebuie sa cuprinda:
* Identificarea tuturor pericolelor de la locul de munca;
* Identificarea tuturor persoanelor ce pot fi expuse pericolelor, unde trebuie sa se tina seama de:
- categoriile de personal expuse direct pericolului;
- grupele de muncitori expusi in mod curent la riscuri majore;

2. Evaluarea riscurilor si clasificarea acestora intr-o ordine prioritara;

3. Deciderea actiunilor preventive;

4. Adoptarea de masuri concrete;

5. Monitorizarea si revizuirea.

In Romania, evaluarea riscurilor presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
- Constituirea echipei de analiza si evaluare;
- Descrierea sistemului analizat;
- Identificarea factorilor de risc din sistem;
- Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala;
- Stabilirea masurilor de prevenire (ierarhizarea riscurilor si stabilirea prioritatilor de prevenire).

Orice evaluare se compune din doua parti principale:
- Evaluarea propriu-zisa:
* analiza unei unitati, activitati, loc de munca, post de lucru;
* are un caracter periodic – un anumit interval de timp (peste acest interval de timp rezultatele evaluarilor anterioare nu mai corespund);

- Masurile propuse pentru imbunatatirea situatiei (aceasta reprezinta cresterea securitatii si sanatatii la locul de munca prin reducerea/eliminarea riscului).

Periodicitatea evaluarii depinde, conform articolului 15, aliniatul 3 din H.G. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin H.G. 1.425/2006.

In practica se intalnesc doua probleme legate de evaluare a riscurilor:
- Costul evaluarii;
- Rezultatele obtinute;

Posibilitatea identificarii unei multitudini de riscuri inexistente, nesemnificative sau cu probabilitate foarte redusa, care ar putea conduce la costuri inutile legate de:
- masurile de prevenire;
- stabilirea cotei de asigurare la risc.

Din acest motiv, evaluatorii (cei care aplica metodele de evaluare) trebuie sa detina:
- cunostinte generale, referitoare la securitatea si sanatatea in munca;
- cunostinte cu privire la legislatia in vigoare referitoare la evaluarea riscurilor;
- cunostinte cu privire la factorii de risc, modul de manifestare a acestora, masuri folosite in mod curent de eliminare/reducere a acestora;
- cunostinte cu privire la metodele de evaluare disponibile, modul de aplicare a acestora, cazuri specifice de aplicare.

Evaluarea se poate realiza de catre un singur evaluator sau un grup de evaluatori, prin colaborare cu specialistii din cadrul unitatii si cu cei din unitatea evaluata.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilorprocesul de evaluarea a riscurilor

Data aparitiei: 10 Ianuarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Etapele evaluarii riscurilor in Romania Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]