Conform prevederilor art. 14 din HG nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, angajatorul are obligatia de a organiza activitatile de prevenire si protectie. Acest lucru se poate realiza in urmatoarele moduri:
a) prin asumarea de catre angajator, in conditiile legii, a atributiilor pentru realizarea masurilor de prevenire si de protectie;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
c) prin infiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
Printre activitatile de prevenire si protectie desfasurate prin una din modalitatile de mai sus, deci si prin apelarea la un serviciu extern de prevenire si protectie, se afla si cele de la art. 15, pct. 7 al aceleiasi HG nr. 1425/2006, respectiv:
Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea, in scris, a periodicitatii instruirii adecvate pentru fiecare loc de munca in instructiunile proprii, asigurarea informarii si instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si verificarea insusirii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor.
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Prin urmare, lucratorul desemnat al serviciului extern de prevenire si protectie poate efectua instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Conform legii, serviciul extern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care indeplinesc cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.