Semnatura electronica avansata. Ce clauza trebuie introdusa in CIM?

Isabela Alexe
Isabela Alexe
05 August 2022
05 August 2022
Isabela Alexe
Isabela Alexe
semnatura electronica avansataclauza cim semnatura electronica
Semnatura electronica avansata. Ce clauza trebuie introdusa in CIM?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: Pentru a implementa in companie posiblitatea semnarii contractelor de munca cu semnatura electronica avansata, ce clauza ar trebui introdusa in modelul de contract individual de munca?
 
Raspunsul specialistilor: 
 
 
OUG 36/2021 privind utilizarea semnaturii electronice in domeniul relatiilor de munca, si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 474 din 6 mai 2021, aprobata cu modificari prin Legea nr. 208/2021, publicata in Monitorul Oficial nr. 720 din 22 iulie 2021, a modificat Codul muncii, introducand intre clauzele esentiale ale contractului si:
 
”o) procedurile privind utilizarea semnaturii electronice, semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate”.
 
Astfel printre clauzele esentiale ale contractului de munca se va gasi si clauza privind procedura utilizarii semnaturii electronice, semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate.
 
Conform art. 16 alin. (16) din Codul muncii, angajatorul nu poate obliga persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul sa utilizeze semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata la incheierea, modificarea, suspendarea sau, dupa caz, la incetarea contractului individual de munca.
 
Angajatorul poate suporta, pentru el si pentru angajatii sai, cheltuielile pentru achizitionarea semnaturilor electronice avansate sau semnaturilor electronice calificate, utilizate pentru semnarea inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca.
 
Cheltuielile efectuate de angajator pentru achizitionarea semnaturilor electronice avansate sau a semnaturilor electronice calificate, reprezinta cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.
 
Utilizarea semnaturii electronice este facultativa, oricare dintre parti putandu-se opune acestei optiuni.
 
Un raspuns valabil la data de 2.08.2022, oferit de catre expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

De ce salariatii indisciplinati scapa adesea nepedepsiti?


Eliminati riscul ca deciziile dvs. sa fie anulate!
Angajatorii pierd deoarece nu respecta la virgula prevederile legale privind sanctionarea abaterilor disciplinare.

Aflati ACUM care sunt greselile comise de angajatori!
GHID PRACTIC - Cercetarea si raspunderea disciplinara a salariatilor

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]