Cine este Analistul de Resurse Umane si care sunt abilitatile si competentele necesare pentru ca acest profesionist sa se angajeze cu succes in cadrul unei organizatii de top?
In randurile urmatoare vom delimita toate informatiile referitoare la descrierea postului, specificatiile postului, obiectivele pe care acesta trebuie sa le indeplineasca. Mai mult, vom reda activitatile specifice ale postului, calificarea necesara si competentele fara de care nu se poate.
DESCRIEREA POSTULUI
1 Identifica nevoile si realizeaza activitatile de recrutare si selectie a angajatilor pentru identificarea surselor potrivite de formare si recrutare din punct de vedere financiar si profesional.
2 Implementeaza sistemele de evaluare a performantelor si dezvoltare a carierei angajatilor pentru scaderea fluctuatiei de personal
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Legis Plus Legislatia Muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
3 Planifica si propune spre aprobare conducerii procesul de recrutare si selectie in raport cu nevoile si strategia de dezvoltare ale firmei pentru a creste rata de angajare permanenta dupa perioada de proba.
4 Elaboreaza instrumente specifice de recrutare si selectie, precum si de evaluare a performantelor angajatilor (chestionare, sondaje etc.).
5 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor companiei in limitele respectarii temeiului legal.
6 Promoveaza imaginea firmei prin transparenta, confidentialitate si transmiterea de informatii reale.
7 Respecta procedurile interne legate de utilizarea instrumentelor si a aparaturii din dotarea colectivului,raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
8 Identifica nevoile de instruire a echipei de lucru si asigura formarea continua a membrilor acesteia.
9 Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.
10 Este responsabil pentru buna desfasurare a procesului de evaluare a performantelor angajatilor si pentru definirea clara si corecta a obiectivelor individuale.
11 Respecta normele privind Securitatea si Sanatatea muncii si PSI.
12 Implementeaza si urmareste respectarea procedurilor de lucru generale specifice firmei, Regulamentul Intern, Regulamentul de Organizare si Functionare, actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
Specificatiile postului
1 Demonstreaza abilitati de negociere, diplomatie, tolerant a in lucrul cu angajatii;
2 Cunoaste la nivel profesionist mediul si dinamic a pietei muncii;
3 Detine cunostinte si abilitati de evaluare psihologica;
4 Detine abilitati de comunicare, abilitati de a lucra independent si in echipa, capacitate de analiza si sinteza
5 Demonstreaza discernamant si capacitatea de a rezolva problemele
6 Detine capacitatea de autoorganizare si punctualitate;
7 Promoveaza o atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza si de a-i mobiliza pe altii avand rezistenta la efort si stres
8 Demonstreaza o preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Planifica si propune spre aprobare Managerului de Resurse Umane procesul de recrutare si selectie in raport cu nevoile si strategia de dezvoltare ale firmei.
Participa la evaluarea periodica a performantelor angajatilor prin administrarea si evaluarea chestionarelor de evaluare.
Elaboreaza instrumente specifice de recrutare si selectie, precum si de evaluare a performantelor angajatilor (chestionare, sondaje etc.).
Acorda consultanta departamentelor in vederea stabilirii obiectivelor individuale ale angajatilor.
Elaboreaza si propune spre aprobare fisele de post, anunturile de recrutare.
Studiaza permanent cele mai noi tendinte in domeniul recrutarii si adaptarea lor la specificul firmei.
Identifica si administreaza relatiile cu diferite surse de recrutare, cum ar fi universitatile, targurile de joburi, targurile studentesti, site-urile de recrutare etc.
Identifica si face propuneri privind nevoile de training ale angajatilor din firma si propune metodele adecvate de formare si specializare profesionala.
Identifica firmele furnizoare de servicii de formare profesionala si mentine legatura cu acestea.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
Competentele postului (pachet de competente)
abilitati de negociere, diplomatie, toleranta in lucrul cu angajatii;
cunoastere la nivel profesionist a mediului si dinamicii pietei muncii;
cunostinte si abilitati de evaluare psihologica;
abilitati de comunicare;
abilitati de a lucra independent si in echipa;
capacitate de analiza si sinteza;
discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
capacitate de autoorganizare si punctualitate;
atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza si de a-i mobiliza pe altii;
rezistenta la efort si stres;
preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.
Sursa: Obiective si criterii de performanta