Organizati eficient activitatile de birou din firma dvs.

activitatile de birouprotectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Iata care sunt obligatiile dvs., ca angajator, cu privire la organizarea activitatii la echipamentele cu ecran de vizualizare:

- Sa dispuneti efectuarea examenelor medicale obligatorii prevazute de reglementarile in vigoare ale Ministerului Sanatatii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru;
- Sa instruiti salariatii cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca;
- Sa instruiti salariatii asupra necesitatii amenajarii ergonomice a locului de munca si asupra pozitiilor corecte pe care trebuie sa le adopte in timpul lucrului;
- Sa planificati si sa organizati activitatile lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati;
- Sa acordati pauze suplimentare fata de cele obisnuite, in cazul in care alternarea activitatilor nu este posibila, iar sarcina de munca impune utilizarea ecranelor in cea mai mare parte a timpului de lucru;

Util
Durata si periodicitatea pauzelor suplimentare se vor reglementa prin instructiuni proprii, prin consultarea unor institutii specializate sau specialisti, in functie de modul de organizare a activitatii si de caracteristicile sarcinii de munca (complexitate, ritm, durata, repetitivitate etc.) si vor fi incluse in timpul de lucru.
-----

Sa asigurati protectia ochilor si a vederii angajatilor dvs. prin:

- examen medical, efectuat de catre un medic de medicina a muncii, la intervale regulate si ori de cate ori lucratorii acuza simptome vizuale sau generale posibil a fi determinate de exercitarea profesiunii;
- prin examen oftalmologic, daca rezultatele examenului medical impun acest lucru;
- prin dotarea lucratorilor cu mijloace de corectie speciale, adecvate sarcinii de munca, in cazul in care, la controlul medical oftalmologic, se constata ca nu pot fi utilizati ochelari de corectie obisnuiti.

Cerinte privind locul de munca

Amenajarea locului de munca trebuie realizata astfel incat:

- sa ofere salariatilor confort si libertate de miscare si sa diminueze intr-o cat mai mare masura riscurile de natura vizuala, mentala si posturala;
- sa permita o buna corelare intre caracteristicile antropofunctionale ale utilizatorilor si munca lor prin asigurarea posibilitatilor de reglare a diferitelor elemente componente ale locului de munca;
- distantele si unghiurile de vedere sa fie in raport cu cerintele sarcinii de munca si in conformitate cu pozitia de lucru standard;
- distanta dintre planul de lucru si suprafata de sedere sa fie cuprinsa intre 200 si 260 mm, in pozitie asezat;
- sa fie posibila reglarea inaltimii mesei fara risc de coborare si deci de ranire;
- sa se elimine posibilitatea bascularii planului de lucru;
- sa se asigure accesul usor si rapid al utilizatorilor la locul lor de munca;
- sa se asigure un spatiu de lucru care sa raspunda nevoilor de spatiu personal, de comunicare intre indivizi si de intimitate.

Echipamentul cu ecran de vizualizare

Utilizatorul unui astfel de echipament trebuie sa poata inclina, bascula sau roti ecranul, oricare ar fi inaltimea ochilor deasupra planului de lucru, pentru a pastra o pozitie de lucru confortabila si pentru a evita reflexiile si efectul de orbire.

Inaltimea optima a centrului ecranului trebuie sa corespunda unei directii de privire inclinate intre 1000 si 2000 sub planul orizontal care trece la nivelul ochilor.

Inaltimea tastaturii trebuie sa asigure, in timpul utilizarii, un unghi intre brat si antebrat de minimum 900.

Este necesar ca ecranul, suportul de documente si tastatura sa fie amplasate la distante aproximativ egale fata de ochii utilizatorului, respectiv 600 + 150 mm.

Trebuie sa se reduca la minimum vibratiile inerente sau transmise de echipament.

Masa (planul) de lucru

- Planul de lucru va avea o suprafata suficienta pentru o amplasare flexibila a monitorului, tastaturii, documentelor si echipamentului auxiliar.
- Latimea minima a mesei va fi de 800 mm.
- Suprafata de lucru trebuie sa fie mata pentru a evita reflexiile. Sunt contraindicate culorile deschise care pot produce un contrast excesiv de luminanta.
- Mesele nereglabile vor avea o inaltime de 730 ± 10 mm.
- In conditiile in care echipamentul de calcul este utilizat succesiv de mai multe persoane, mesele vor fi reglabile in inaltime, cu posibilitati de reglare intre 650 si 740 mm.
- Adancimea minima a spatiului liber disponibil pentru membrele inferioare sub planul de lucru va fi de 700 mm.
- Materialul din care este confectionat planul de lucru nu trebuie sa fie rece la atingere sau sa antreneze o conductivitate excesiva a caldurii catre corpul utilizatorului.

Scaunul de lucru

Scaunul trebuie sa fie stabil si sa-i permita utilizatorului libertate de miscare si o pozitie confortabila.
Inaltimea scaunului trebuie sa poata fi reglabila.
Atunci cand inaltimea scaunului nu poate fi reglata pentru a se adapta unor utilizatori de talie mica, se va prevedea un reazem pentru picioare.

Cerinte privind mediul de munca

Iluminat

Iluminatul incaperilor de lucru va fi proiectat in functie de caracteristicile sarcinii de munca si de cerintele vizuale ale utilizatorilor, astfel incat sa se asigure niveluri de iluminare si un contrast adecvat intre ecran si mediu, pentru obtinerea unei performante vizuale ridicate.

Microclimat

In incaperile de lucru se vor asigura conditii de confort termic.
Atunci cand este necesar un microclimat strict controlat, se va urmari sa nu se creeze curenti de aer suparatori. Umiditatea aerului va fi mai mare de 40% pentru a se evita uscarea mucoaselor.

Zgomot

Zgomotul emis de echipamentele care apartin postului de munca nu trebuie sa distraga atentia si sa perturbe comunicarea verbala.

Imprimantele de mare viteza, care constituie surse de zgomot, vor fi asezate in incaperi separate de sala calculatoarelor, izolate fonic si prevazute cu geamuri transparente pentru a facilita vizualizarea procesului de imprimare.

Instalatiile de ventilare nu trebuie sa antreneze prin functionarea lor o crestere semnificativa (mai mare de 3 dB) a nivelurilor sonore din aceste incaperi.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
activitatile de birouprotectia muncii

Data aparitiei: 31 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Organizati eficient activitatile de birou din firma dvs. Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]