Protectia muncii - Organizati eficient activitatile de birou din firma dvs.

H.G. 1.028/2006Legea 319/2006H.G. 1.091/2006protectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pentru a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor care isi desfasoara activitatea la birou, dvs., in calitate de angajator, sunteti obligat sa adoptati o serie de masuri speciale. Aceste masuri vizeaza locul de munca, echipamentul cu ecran de vizualizare si mediul de munca. Nerespectarea prevederilor legale (H.G. nr. 1.028/2006 si H.G. nr. 1.091/2006) va poate costa pana la 10.000 de lei.

Iata care sunt obligatiile dvs., ca angajator, cu privire la organizarea activitatii la echipamentele cu ecran de vizualizare:

• Sa dispuneti efectuarea examenelor medicale obligatorii prevazute de reglementarile in vigoare ale Ministerului Sanatatii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru;
• Sa instruiti salariatii cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca;
• Sa instruiti salariatii asupra necesitatii amenajarii ergonomice a locului de munca si asupra pozitiilor corecte pe care trebuie sa le adopte in timpul lucrului;
• Sa planificati si sa organizati activitatile lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati;
• Sa acordati pauze suplimentare fata de cele obisnuite, in cazul in care alternarea activitatilor nu este posibila, iar sarcina de munca impune utilizarea ecranelor in cea mai mare parte a timpului de lucru;

UTIL
Durata si periodicitatea pauzelor suplimentare se vor reglementa prin instructiuni proprii, prin consultarea unor institutii specializate sau specialisti, in functie de modul de organizare a activitatii si de caracteristicile sarcinii de munca (complexitate, ritm, durata, repetitivitate etc.) si vor fi incluse in timpul de lucru.


Gasiti mai multe despre protectia muncii pe CD-ul "Ghid practic de protectia muncii".

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
H.G. 1.028/2006Legea 319/2006H.G. 1.091/2006protectia muncii

Data aparitiei: 12 Noiembrie 2007
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Protectia muncii - Organizati eficient activitatile de birou din firma dvs. Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]