SSM: echipamentul individual de protectie necesar personalului tehnico-administrativ

Evaluarea riscurilor pro?fesionaleH.G. nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatatetehnico-administrativ echipament ssm
SSM: echipamentul individual de protectie necesar personalului tehnico-administrativ
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Va reamintim ca echipamentul individual de protectie (EIP) trebuie utilizat atunci cand riscurile nu pot fi evitate sau limitate suficient prin mijloacele tehnice de protectie colectiva ori prin masurile, metodele sau procedurile de organizare a muncii.
 
Imbracamintea de lucru si uniformele obisnuite nu sunt proiectate in mod special pentru a proteja securitatea si sanatatea lucratorului (nu reprezinta EIP), asa ca este la dispozitia angajatorului sa achizitioneze ce doreste daca are buget (ex: imbracaminte, halate personalizate etc.).
 

Evaluarea riscurilor profesionale este o obligatie a angajatorilor


Evaluarea riscurilor profesionale este o obligatie a angajatorilor ceruta de directivele europene transpuse in legislatia nationala, in cadrul procesului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana prin Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006(art.7 alin. (4) lit. a) -b) si art.12 alin.(1) lit.a)).
 
Evaluarea de risc este un proces care consta in identificarea si estimarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, generate de pericolele existente la locul de munca, cu scopul de a stabili:
 
Sursele unor posibile vatamari;
Posibilitatile de eliminare a pericolelor si, daca nu este posibil, masurile de prevenire si protectie care trebuie implementate pentru a tine sub control riscurile.
 
Dupa evaluarea riscurilor urmeaza:
 
Elaborarea planului de prevenire si protectie prin care sa se stabileasca masurile tehnice, organizatorice si sanitare prin care sa se elimine sau sa se dimueze riscurile profesionale;
Selectarea tipurilor de echipamente individuale de protectie;
Elaborarea instructiunilor proprii si instruirea lucratorilor
 
Daca ne raportam la evaluarile realizate dupa metoda INCDPM, angajatorul trebuie sa ia masuri tehnico – organizatorice si igienico – sanitare doar in situatia in care nivelul partial de risc este mai mare sau egal cu 4.
Pentru activitatile de birou mentionate, de regula, nu se calculeaza un nivel partial de risc astfel incat sa impuna achizitionarea EIP.
 
In H.G. nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca exista in cadrul Anexei 1 un tabel pentru evaluarea riscurilor in vederea selectionarii echipamentelor individuale de protectie.
 
Doar in cazul in care se identifica un risc mentionat in tabelul respectiv discutam de achizitia unui anumit echipament individual de protectie, dar mai mult ca sigur nu este cazul.
 
Un raspuns oferit in ianuarie 2024, de catre specialistii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii, sanatate si securitate in munca.
 
 
Evaluarea riscurilor profesionale este o obligatie a angajatorilor

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Evaluarea riscurilor pro?fesionaleH.G. nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatatetehnico-administrativ echipament ssm

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: echipamentul individual de protectie necesar personalului tehnico-administrativ Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]