O societate ofera servicii de training si consultanta in domeniul vanzarilor. Firma si-a inceput activitatea cu un numar mic de angajati, propunandu-si, ca politica principala, sa ofere servicii de calitate, dar si sa-si motiveze personalul si sa-l fidelizeze pe termen lung. Chiar daca numarul de comenzi a crescut dupa un timp, firma nu a putut acorda salarii mai mari. In plsu, perioadele cu un numar mai mare de comenzi alternau cu perioade fara comenzi.
Solutii:
S-au reanalizat sarcinile si atributiile fiecarui angajat si s-au reproiectat posturile, astfel incat, acolo unde era posibil, sa se atribuie activitati suplimentare angajatilor. De exemplu, s-a organizat activitatea in asa fel incat fiecare consultant/trainer sa se ocupe si de partea de logistica, de contactarea si urmarirea contractelor cu clientii; in acest fel fiecare consultant/trainer oferind clientului care i-a fost atribuit servicii complete ("full package services"). Chiar daca fiecare angajat se ocupa de un anumit client, intreg personalul firmei actioneaza ca o echipa, fiecare beneficiind de sprijinul colegilor atunci cand este nevoie.
In plus, au fost incheiate contracte de prestari servicii, contracte cu persoane fizice autorizate si contracte individuale cu timp partial de munca, iar firma si-a realizat o baza de date cu colaboratori la care se poate apela in cazul unor situatii punctuale.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
In plus, pentru a-si optimiza cheltuielile, firma a externalizat serviciile de contabilitate si curatenie.
Astfel, a incheiat un contract de prestari de servicii pentru realizarea situatiei contabile, urmand ca inregistrarile primare sa fie facute de catre fiecare angajat.
De asemenea, s-a convenit ca fiecare angajat sa raspunda de un minimum de curatenie la locul de munca, urmand ca, de doua ori pe luna, sa se apeleze la serviciile unei firme de curatenie.