Proiect: salariile pentru personalul din sanatate, asistenta sociala, aparare si ordine publica sa fie aduse la grila din 2022

Mara Dobrin
Mara Dobrin
07 Iunie 2023
07 Iunie 2023
Mara Dobrin
Mara Dobrin
salarii din sanatate grila din 2022salarii asistenta sociala grila din 2022greva japoneza sanitas
Proiect: salariile pentru personalul din sanatate, asistenta sociala, aparare si ordine publica sa fie aduse la grila din 2022
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va informam ca, potrivit unui proiect de Ordonanta publicat recent de Ministerul Muncii, salariile de baza ale statisticienilor si registratorilor medicali, infirmierelor si brancardierilor, dar si a altor categorii de personal din sistemul de Sanatate vor fi aduse la grila din 2022 incepand din iunie. 
 
Mentionam ca aceasta modificare se va aplica si pentru personalul din domeniul asistentei sociale si pentru cel din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, daca va intra in vigoare. 
 
Acest proiect vine ca urmare a anuntului facut de membrii de sindicat din cadrul Federatiei Sanitas care vor declansa incepand de azi (n.n.7 iunie) o greva japoneza in toate unitatile sanitare si cele de asistenta sociala, fara ca activitatile sa fie intrerupte, informeaza Agerpres.
 
Greva japoneza va continua si se va mentine pana la solutionarea revendicarilor, afirma membrii Sanitas.
 
Conform notei de fundamentare a proiectului publicat pe site-ul Ministerului Muncii:
 
Articolul unic al prezentei Ordonante de urgenta a Guvernului prevede completarea articolului I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1186 din 9 decembrie 2022, cu doua noi alineate care prevad ca, incepand cu luna iunie 2023, salariile de baza ale personalului care ocupa functiile prevazute la Anexa nr.II Familia ocupationala de functii bugetare "Sanatate si Asistenta Sociala" precum si soldele de functie/salariile de functie ale personalului care ocupa functiile prevazute la Anexa nr.VI Familia ocupationala de functii bugetare "Aparare, Ordine Publica si Securitate Nationala" din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, sa se stabileasca la nivelul salariilor de baza/ soldelor de functie/salariilor de functie prevazute de aceasta lege pentru anul 2022.
 
In conformitate cu prevederile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, o parte din personalul medico-sanitar si auxiliar sanitar, respectiv statisticienii medicali, registratorii medicali, infirmierele, brancardierii, baiesii, namolarii, spalatoresele si ingrijitoarele nu au atins nivelul maxim de salarizare prevazut in grila. Spre deosebire de restul personalului care este salarizat pe aceasta anexa (medici, asistenti medicali, alt personal de specialitate cu studii superioare etc), aceste categorii de personal sunt singurele din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 153/2017 care nu au atins nivelul maxim de salarizare din grila."
 
 
In nota de fundamentare se mai poate citi si ca:
 
Avand in vedere problema majora a domeniului de asistenta sociala, lipsa personalului de specialitate, si tinand cont de provocarile cu care se confrunta sistemele de asistenta sociala (pandemia COVID, criza din Ucraina, cresterea numarului persoanelor varstnice in Romania, criza fortei de munca in domeniul asistentei sociale, migrarea fortei de munca in alte state membre in defavoarea Romaniei si nu numai), se propune majorarea salariilor de baza pentru personalul de specialitate din domeniul asistentei sociale la nivelul salariilor de baza prevazute de Legea-cadru nr.153/2017 pentru anul 2022.
 
In contextul in care ultima majorare salariala pentru personalul care ocupa functiile prevazute in anexa nr. VIII „Familia ocupationala de functii bugetare «Administratie» a vizat un numar de aproximativ 8000 de angajati din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, s-au creat premisele unei diferentieri salariale in raport cu restul angajatilor din sistem (politisti si militari), salarizati potrivit anexei nr. VI la Legea-cadru nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare si masurilor fiscal-bugetare anuale, pentru care nivelul salariului de functie/soldei de functie nu a fost majorat pana la concurenta nivelului prevazut de lege pentru anul 2022, care de altfel, ar ramane singurele categorii de personal care nu ar avea salariile stabilite la nivelul respectiv.
 
In acest context, absenta unei masuri financiare similare pentru personalul din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, raportat inclusiv la conduita legislativa recurenta in materia plafonarii cuantumului elementelor sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar / solda lunara, este de natura a afecta exercitarea in parametri optimi a atributiilor institutionale, activitatile politistilor/militarilor fiind unele cu caracter deosebit/specific fata de cele ale personalului civil. 
 
Astfel, in prezent, modalitatea de salarizare a acestor categorii de personal nu indeplineste in totalitate rolul de recompensare, fidelizare si, totodata, de crestere a atractivitatii liniei de munca care sa diminueze posibilitatea migrarii personalului specializat in alte domenii de activitate. Acest factor, cumulat cu un acut deficit de personal care, in prezent, nu poate fi suplinit nici prin recrutare din institutiile de invatamant proprii (in contextul in care, astfel cum se poate observa inclusiv din surse publice, numarul candidatilor este incomparabil mai mic decat cel inregistrat in anii anteriori existand posibilitatea reala ca studentii/elevii inmatriculati sa nu acopere cifra de scolarizare aprobata pe anul de invatamant in curs), nici prin incadrare din sursa externa, genereaza o vulnerabilitate a sistemului de ordine publica, astfel incat principala sarcina institutionala legala, respectiv asigurarea unui serviciu public specializat in interesul persoanei, al comunitatii, precum si in sprijinul institutiilor statului, exclusiv pe baza si in executarea legii, sa nu poata fi indeplinita la standarde de performanta reale".
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]