Vesti bune pentru personalul cu statut special din domeniul ordinii si sigurantei publice, avand in vedere ca ar putea beneficia in curand de o majorare salariala de 70% din solda/salariul de functie, in cazul in care compensarea prin timp liber a muncii suplimentare prestate nu este posibila in termen de 60 de zile dupa ce a fost efectuata.
Concret, discutam despre OUG nr. 115/2023, care a venit cu prevederi speciale privind compensarea muncii suplimentare efectuate de personalul cu statut special care are atributii pentru desfasurarea activitatilor deosebite cu caracter operativ sau neprevazut in domeniul ordinii si sigurantei publice, in respectarea regimului frontierei de stat a Romaniei, in situatii de urgenta, in personalizarea, emiterea si evidenta generala a documentelor de identitate si a pasapoartelor simple, in emiterea si evidenta permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare ale autovehiculelor rutiere, precum si de catre politistii de
penitenciare.
Totul despre Orele suplimentare si munca in zi de repaus - Evitati amenzile de 15.000 de lei pentru fiecare persoana identificata ca prestand munca suplimentara! Pentru a veni in sprijinul dvs. va oferim Stick-ul Orele suplimentare si munca in zi de repaus – unica lucrare ce « intoarce pe toate fetele » acest important subiect, detalii AICI >>>
Practic, in acest an angajatii mai sus mentionati vor beneficia de o majorare de 70% din solda/salariul de functie pentru
orele suplimentare, daca compensarea prin timp liber corespunzator nu este posibila in termen de 60 de zile de la efectuarea acestora.
Precizam ca acele conditii de acordare a acestei majorari se regasesc intr-un proiect de ordin care se afla in dezbatere la Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Astfel, pentru ca aceasta majorare sa se aplice, in urma dezbaterii proiectului de ordin se clarifica conditiile in care se va aplica aceasta majorare salariala, aceasta trebuie sa se incadreze intr-un plafon de 3% din suma soldelor/salariilor de functie la nivelul fiecarui ordonator principal de credite.
Mentionam si ca acele categorii de personal vizate sunt cadrele militare in activitate, politistii, soldatii si alti angajati MAI.
In proiectul de ordin pentru aplicarea dispozitiilor din OUG nr. 115/2023, se poate vedea ca:
"Prestarea muncii suplimentare se realizeaza cu respectarea prevederilor legale in vigoare privind programul de lucru si formele de organizare a acestuia.Comandantii/Sefii unitatilor din M.A.I. au obligatia de a dispune masuri pentru asigurarea cu prioritate a perioadei de repaus necesare refacerii capacitatii de munca in cazul personalului propriu care a prestat munca suplimentara, precum si pentru replanificarea concediilor de odihna, dupa caz."
(...)
"Prestarea muncii suplimentare in conditiile prevazute la art. 4 se dispune de seful ierarhic, in scris, fara a se depasi 180 de ore anual."
"Art. 6 - (1) Plata majorarii se efectueaza astfel incat sa se incadreze in limita de 3% din suma soldelor de functie/salariilor de functie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si a soldelor de comanda/salariilor de comanda, la nivelul ordonatorului principal de credite.
(2) Conducatorii/Sefii unitatilor care au calitatea de ordonatori tertiari de credite aflati in subordinea ordonatorului principal de credite, potrivit legii, analizeaza in sedinta de comanda organizata la inceputul fiecarei luni calendaristice evolutia evenimentelor/situatiilor din aria de responsabilitate, in baza datelor si informatiilor specifice detinute, si stabilesc, la propunerea personalului cu functii de conducere din subordine, masuri privind munca suplimentara prestata in
conditiile prevazute la art. 4, in vederea incadrarii in fondurile bugetare alocate pentru plata acestei munci, respectiv in limita de 3% din suma soldelor de functie/salariilor de functie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional detinut, gradatiilor si a soldelor de comanda/salariilor de comanda, stabilita la nivelul fiecarui ordonator."
Momentan, aceste prevederi NU sunt in vigoare, este necesar ca proiectul sa fie publicat in Monitorul Oficial pentru a intra in vigoare si a produce efecte la nivel de tara.
Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)