Pandemia a influentat in mod direct piata muncii, iar din aceasta cauza, majoritatea angajatilor au fost nevoiti sa lucreze de acasa. Totusi, angajatorii trebuie sa fie pregatiti pentru intoarcerea angajatilor la sediu, de aceea este necesar sa puna la punct planul pentru transformarea spatiului de lucru, astfel incat salariatii sa lucreze in cele mai bune conditii. Asadar, iata care ar fi beneficiile lucratului de la birou si cum se pot pregati companiile.
Lucratul de la birou imbunatateste starea de spirit a angajatilor
Potrivit unui studiu britanic realizat pe 2000 de angajati, 41% dintre acestia s-au simtit mult mai nelinistit si izolati decat de obicei din cauza faptului ca au fost nevoiti sa lucreze de acasa, din cauza pandemiei. Totusi, desi unii dintre salariati au fost multumiti cu faptul ca si-au exercitat activitatea profesionala de acasa, solutia optima pentru majoritatea lor este adoptarea unui program flexibil, care sa permita atat muncitul de acasa, cat si la birou.
Asigurarea celor mai bune conditii de munca - transformarea spatiului de lucru
Fie ca este o intoarcere temporara sau una definitiva la birou, unde toti angajatii isi desfasoara activitatea simultan, companiile trebuie sa pregateasca in prealabil spatiul de lucru, pentru a le oferi salariatilor cele mai bune conditii de munca, care sa le asigure un mediu de munca sigur, pentru o activitate cat mai eficienta. Drept urmare, in contextul pandemic, ca angajatorii sa creeze un mediu cat mai sigur pentru subalternii lor, pot apela la IMMUNE BuildingStandard™, o certificare pentru cladirile de birouri bazata pe sistemul Healthy by Design®, dezvoltata de Liviu Tudor, fondator si presedinte al companiei de investitii si dezvoltari imobiliare Genesis Property. Masurile IMMUNE™ cresc atat gradul de rezistenta, cat si gradul de imunitate a cladirilor de birouri. Aceasta certificare contine peste 135 de masuri sanitare, operationale, de inginerie si arhitectura, al caror scop este sa imbunatateasca protectia sanitara a cladirilor de birouri.
Munca de la birou stimuleaza relatiile interpersonale intre angajati
Conversatiile dintre angajati, care au loc la sediul companiei, pe diverse subiecte, fie ca au un aspect profesional sau personal, asigura coeziune sociala, ceea ce intareste cultura unei companii. De asemenea, activitatile desfasurate in echipa, precum un team building, ii ajuta pe salariati sa se cunoasca mai bine unii pe altii, iar spiritul de echipa sa fie la cel mai inalt nivel.
Desfasurarea activitatii de la birou favorizeaza dezvoltarea profesionala
Atunci cand isi desfasoara activitatea profesionala la birou, personalul experimenteaza o serie de situatii care este cruciala cand vine vorba de dezvoltarea profesionala. Pentru ca, in cazul in care au nevoie de un sfat profesional sau intampina o anumita problema de ordin tehnic, au posibilitatea de a primi ajutor din partea unui superior, iar astfel orice impediment se rezolva in timp util, ceea ce reprezinta un beneficiu pentru orice companie.
Prezenta fizica la birou asigura standarde de munca corespunzatoare
Chiar daca in propriul camin e posibil sa aiba mai mult confort, la birou, fiecare angajat se bucura de conditii egale de munca si are la dispozitie echipamentele corespunzatoare pentru a-si exercitata atributiile de serviciu in conditii optime. In plus, odata ce companiile isi desfasoara activitatea profesionala de la sediu, clientii si alte persoane care le viziteaza cladirea pot lua contact direct cu valorile si identitatea brandului respectiv.
Acestea sunt doar cateva dintre aspectele pe care companiile trebuie sa le ia in considerare atunci cand se pregatesc pentru intoarcerea angajatilor la biroul fizic. Mai ales in contextul pandemic, siguranta personalului trebuie sa primeze, iar angajatorii sa asigure cele mai bune conditii de munca. Drept urmare, acestia pot apela la o certificare care propune masuri concrete, care cresc gradul de rezistenta si imunitate in cladirile de birouri.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Portal Codul Muncii
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Sursa foto: unsplash.com