Restrictiile privind unele activitati economice si munca la

restrictii activitati economicemunca la domiciliuHotararea nr. 1013/2021:
Restrictiile privind unele activitati economice si munca la
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
In Monitorul Oficial nr. 1013/22.10.2021a fost publicata Hotararea pentru modificarea anexelor nr. 2 si 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 10 octombrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
 
 
Principalele prevederi care privesc activitatile economice si munca la domiciliu, subliniate de consultantul fiscal Ionut Jinga pentru PortalContabilitate.ro:
 
C) restrictionarea unor activitati economice
 
1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor, precum si la terase este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—21,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
 
2. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare, precum si la terasele acestora este permisa pana la 50% din capacitatea maxima a spatiului in intervalul orar 5,00—21,00. Participarea este permisa doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
 
3. masurile prevazute la pct. 1 si 2 se aplica si operatorilor economici care desfasoara activitati in spatiile publice inchise care au un acoperis, plafon sau tavan si care sunt delimitate de cel putin doi pereti, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
 
4. in situatia in care activitatea operatorilor economici prevazuti la pct. 1—2 este restrictionata sau inchisa, se permit prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective;
 
5. operatorii economici prevazuti la pct. 1—2 vor respecta obligatiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
6. prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sunt permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu exceptia celor prevazute la pct. 3, cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii, al ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor. Consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice este permis in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber doar pentru persoanele care sunt vaccinate impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2;
 
7. activitatea in baruri, cluburi si discoteci este interzisa.
 
8. se instituie obligatia pentru operatorii economici care desfasoara activitati in domeniul comertului si prestarilor de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private, inclusiv in interiorul centrelor si parcurilor comerciale, sa isi organizeze si sa isi desfasoare activitatea in intervalul orar 5,00—21,00.  Prin exceptie, in intervalul orar 21,00—5,00 operatorii economici care desfasoara activitati de comert/prestari de servicii in spatii inchise si/sau deschise, publice si/sau private pot activa doar in relatia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
 
9. unitatile farmaceutice, benzinariile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum si operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane si de marfuri isi pot desfasura activitatea in regim normal de munca, cu respectarea normelor de protectie sanitara.
 
(...)

 
F. Munca la domiciliu
 
1. In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) si alin. (3) lit. f) si art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau in regim de telemunca, pentru cel putin 50% din angajati, acolo unde specificul activitatii permite, in conditiile art. 108—110 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu respectarea prevederilor Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
2. In situatia in care nu se poate desfasura activitatea de catre salariat in regim de telemunca sau munca la domiciliu si in vederea evitarii aglomerarii transportului public, angajatorii din sistemul privat, autoritatile si institutiile publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si regiile autonome, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, avand un numar mai mare de 50 de salariati, au obligatia organizarii programului de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe/schimburi/ture care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora, cu respectarea stricta a masurilor de protectie sanitara.
 
3. Organizarea activitatii la locul de munca se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu virusul SARSCoV-2 si pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare a angajatilor de la acel loc de munca, atestat prin certificat de vaccinare impotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariatii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum si de numarul de angajati care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2 si care detin si prezinta angajatorului adeverinta eliberata de medicul de familie.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
restrictii activitati economicemunca la domiciliuHotararea nr. 1013/2021:

Data aparitiei: 27 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Restrictiile privind unele activitati economice si munca la Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]