Contractul individual de munca (CIM) se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.
Codul muncii a fost modificat prin O.U.G. nr. 53/2017 publicata in M.Of. 644/2017!
Principalele modificari vizeaza:
- Definirea muncii nedeclarate – articolul 151 literele a), b), c) si d);
- Forma contractului de munca – articolul 16, alineatele 1 si 4...citeste mai multe in Cartea Verde a Legislatiei Muncii >>>
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
40 Modele de Regulament Intern
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Ce se petrece daca viitorul angajat nu are o carte de identitate valabila? Se poate incheia un CIM si in baza altui document?
"Am o intrebare legatat de datele care sunt necesare pentru a deschide un contract de munca - daca un salariat nu are CI pentru ca este la politie pentru schimbare, l-a pierdut si nu il are. Ii pot deschide contract de munca in baza certificatului de nastere sau in baza pasaportului? Daca are CI expirat ii pot deschide contract de munca?"
Este demn de mentionat ca, in conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii in contractul individual de munca trebue sa se regaseasca informatii privind indentitatea partilor.
Modelul-cadru al contractului individual de munca este aporbat prin Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 64/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
IMPORTANT!
In acest model, la partile contractului, la salariat sunt prevazute urmatoarele documente de identitate care port fi utilizate: buletin, carte de identitate, pasaport.
Asadar, incheierea contractului individual de munca puteti utiliza datele de identificare din pasaportul viitorului salariat. Insa certificatul de nastere NU poate fi utilizat ca dovada a identitatii salariatului.
Referitor la cartea de identitate expirata, Ordinul nr. 64/2003 nu contine o prevedere expresa in acest sens, cu privire la incheierea contractului de munca.
De avut in vedere:
In conditiile in care salariatul nu are un alt document de identitate valabil (pasaport) care poate fi utilizat, apreciem ca nu este indicata incheierea contractului de munca deoarece apar o serie de riscuri pentru angajator cu privire la identitatea si domiciliul viitorului angajat.
Un raspuns oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>