"Cine trebuie sa se ocupe de medicina muncii (contract, monitorizare) in cadrul unitatii: Resursele umane sau serviciul de securitate si sanatate in munca?", se intreba cineva pe PortalSSM.ro.
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
Activitatile legate de supravegherea starii de sanatate a lucratorilor se vor efectua in conformitate cu prevederile art. 24 si 25 din Legea nr. 319/2006.
In acest sens, supravegherea sanatatii lucratorilor este asigurata prin medicii de medicina a muncii.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Angajatorul poate opta pentru una din doua variante:
1) Poate angaja un medic cu specializare de medicina muncii care se va ocupa de supravegherea starii de sanatate a salariatilor, cu completarea corespunzatoare a fisei de post a acestuia.
2) Poate apela la un cabinet de medicina muncii in baza unui contract de prestari servicii.
Administratorul societatii va decide modalitatea de contractare a acestui serviciu care, in teorie, poate fi delegata compartimentului economic sau de achizitii functie de organigrama angajatorului.
Monitorizarea activitatii de verificari medicale periodice ar trebui inclusa in sarcina compartimentului de securitate si sanatate in munca in baza art. art. 15, pct. 33 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG nr. 1425/2006 (serviciul intern de prevenire si protectie, in cazul de fata, efectueaza printre altele si..... pct.33) alte activitati necesare/specifice asigurarii securitatii si sanatatii lucratorilor la locul de munca)...citeste continuare pe PortalSSM >>>