Care e procedura de incheiere activitate in regim de telemunca?

incheiere telemuncaincetare activitate regim telemuncalegea 81/2018decizie angajator telemunca
Care e procedura de incheiere activitate in regim de telemunca?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
“Daca societatea doreste incetarea desfasurarii activitatii in regim de telemunca a unor salariati, care este procedura legala? Se trimite notificare scrisa prealabila sau angajatii respectivi pot fi instiintati printr-un simplu e-mail sau verbal (telefonic) despre modificarea contractului individual de munca printr-un alt act aditional?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Prestarea activitatii in regim de telemunca inceteaza tot astfel cum a fost dispusa. Conform art. 3 alin. (1) din Legea 81/2018 privind telemunca, activitatea de telemunca se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent.
Astfel, telelemunca se stabieste prin acordul partilor ceea ce inseamna ca prestarea activitatii in regim de telemunca inceteaza tot prin acordul partilor prin incheierea unui act aditional la contractul individual de munca. Angajatorul va instiinta salariatul (prin orce mijloc de instiintare doreste) cu privire la intentia sa de a renunta la prestarea activitatii in regim de telemunca si-i va propune incheierea actului aditional la contractul individual de munca.
 
Prin Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost stabilita o exceptie de la aceasta regula si anume:
 
Art. 17. - Pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
 
Astfel, pe perioada starii de alerta telemunca poate fi dispusa prin decizia angajatorul. Prin urmare, daca telemunca a fost dispusa prin decizia angajatorului in perioada starii de alerta, prestarea activitatii in regim de telemunca va inceta in aceasta situatie tot prin decizia angajatorului. In acest caz se intocmeste o decizie prin care se dispune incetarea prestarii activitatii in regim de telemunca si se comunica salariatului.
 
Nu exista termene stabilite de lege pentru niciuna dintre situatiile prezentate. In consecinta, termenele si alte conditii ce privesc renuntarea la prestarea activitatii in regim de telemunca se stabilesc de parti cu buna credinta.
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incheiere telemuncaincetare activitate regim telemuncalegea 81/2018decizie angajator telemunca

Data aparitiei: 08 Februarie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care e procedura de incheiere activitate in regim de telemunca? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]