“Daca societatea doreste incetarea desfasurarii activitatii in regim de telemunca a unor salariati, care este procedura legala? Se trimite notificare scrisa prealabila sau angajatii respectivi pot fi instiintati printr-un simplu e-mail sau verbal (telefonic) despre modificarea contractului individual de munca printr-un alt act aditional?”
Raspunsul specialistului:
Prestarea activitatii in regim de telemunca inceteaza tot astfel cum a fost dispusa. Conform art. 3 alin. (1) din Legea 81/2018 privind telemunca, activitatea de telemunca se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent.
Astfel, telelemunca se stabieste prin acordul partilor ceea ce inseamna ca prestarea activitatii in regim de telemunca inceteaza tot prin acordul partilor prin incheierea unui act aditional la contractul individual de munca. Angajatorul va instiinta salariatul (prin orce mijloc de instiintare doreste) cu privire la intentia sa de a renunta la prestarea activitatii in regim de telemunca si-i va propune incheierea actului aditional la contractul individual de munca.
Prin Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost stabilita o exceptie de la aceasta regula si anume:
Art. 17. - Pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Astfel, pe perioada starii de alerta telemunca poate fi dispusa prin decizia angajatorul. Prin urmare, daca telemunca a fost dispusa prin decizia angajatorului in perioada starii de alerta, prestarea activitatii in regim de telemunca va inceta in aceasta situatie tot prin decizia angajatorului. In acest caz se intocmeste o decizie prin care se dispune incetarea prestarii activitatii in regim de telemunca si se comunica salariatului.
Nu exista termene stabilite de lege pentru niciuna dintre situatiile prezentate. In consecinta, termenele si alte conditii ce privesc renuntarea la prestarea activitatii in regim de telemunca se stabilesc de parti cu buna credinta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<