Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Tratamentul fiscal al remuneratiei administratorului nerezident

taratament fiscalremuneratieadministrator


Tratamentul fiscal al remuneratiei administratorului nerezident

In temeiul art. 115 din Codul fiscal, veniturile reprezentand remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator al unei persoane juridice romane sunt considerate venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate.

Din coroborarea prevederilor art. 116 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal cu cele ale pct. 9 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 116 din Codul fiscal rezulta ca impunerea veniturilor ce reprezinta remuneratii primite de persoanele fizice nerezidente pentru activitatea desfasurata in calitate de administrator se realizeaza prin aplicarea dispozitiilor titlului III din Codul fiscal.

Veniturile reprezentand remuneratii primite de nerezidenti care au calitatea de administrator al unei persoane juridice romane sunt calificate, in ceea ce priveste impozitarea, drept venituri asimilate salariilor, carora li se aplica regulile de impunere proprii veniturilor din salarii, impozitul pe venit/salarii calculandu-se potrivit art. 57 din Codul fiscal.

Asadar, veniturile obtinute in aceasta calitate sunt impozabile in mod similar veniturilor de natura salariala, iar persoana juridica romana care efectueaza plata remuneratiei/ indemnizatiei are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16% aplicabila asupra bazei de calcul determinata in conformitate cu prevederile art. 57 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, astfel cum se dispune prin art. 116 alin. 3 lit. a) din Codul fiscal.

Majoritatea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri prevad ca administratorul care este rezident al unui stat strain va fi impozitat in Romania pentru veniturile pe care le primeste in calitate de membru in consiliul de administrare, respectiv administrator, al unei persoane juridice care este rezidenta in Romania.

Asadar, chiar in situatia prezentarii certificatului de rezidenta fiscala de catre administratorul nerezident in Romania, veniturile sale obtinute in aceasta calitate din Romania vor face obiectul retinerii la sursa cu cota de 16%.

"Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant [Austria], in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant [Romania], sunt impozabile in celalalt stat contractant [Romania]." (Conventia de evitare a dublei impuneri cu Austria art. 16 din Legea nr. 333 din 15 noiembrie 2005)

"Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant [Bulgaria] in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant [Romania] pot fi impuse in acel celalalt stat contractant [Romania]." (Conventia de evitare a dublei impuneri cu Bulgaria art. 16 din Legea nr. 5 din 10 ianuarie 1995)

"Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant [Germania] in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant [Romania] pot fi impuse in celalalt stat [Romania]." (Conventia de evitare a dublei impuneri cu Germania art. 16 din Legea nr. 29 din 16 ianuarie 2002)

"Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte retributii similare pe care un rezident al unui stat contractant [Franta] le primeste in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau de supraveghere al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant [Romania] sunt impozabile in acest celalalt stat contractant [Romania]." (Conventia de evitare a dublei impuneri cu Franta art. 16 din Decretul nr. 240 din 23 decembrie 1974)

"Participarea la beneficii, jetoanele de prezenta si alte retributii asemanatoare pe care un rezident al unui stat contractant [Italia] le primeste in calitate de membru al consiliului de administratie sau al comitetului de cenzori al unei societati rezidente a celuilalt stat contractant [Romania] sunt impozabile in acest celalalt stat [Romania]." (Conventia de evitare a dublei impuneri cu Italia art. 17 din Decretul nr. 82 din 15 aprilie 1977)

"Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant [Spania] le primeste in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau de supraveghere a unei societati rezidenta in celalalt stat contractant [Romania] sunt impozabile in acest celalalt stat." (Conventia de evitare a dublei impuneri cu Spania art. 17 din Decretul nr. 418 din 5 decembrie 1979)

In vederea evitarii dublei impuneri la momentul impozitarii veniturilor realizate de administratorul nerezident in tara sa de rezidenta, administratorul nerezident va solicita, direct sau printr-un imputernicit, eliberarea unui atestat privind impozitul platit in Romania catre bugetul de stat de la autoritatea fiscala teritoriala in raza careia platitorul de venit este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, invocand art. 120 din Codul fiscal.

Persoana fizica are obligatia de inregistrare fiscala in termen de 30 de zile de la data obtinerii primului venit, in baza alin. (1) lit. c) si alin. (6) al art. 72 din Codul de procedura fiscala, in vederea atribuirii unui numar de identificare fiscala de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In acest sens, ii revine obligatia de a completa si depune, direct sau prin Imputernicit/reprezentant fiscal, formularul "Declaratie de inregistrare Fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice straine" (030), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/3, aprobat prin OMEF nr. 262/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind de catre platitorul venitului (persoana juridica romana) in formularul de "Fisa fiscala privind impozitul pe veniturile din salarii" (210), cod 14.13.01.13/1, care se depune pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent pentru anul fiscal expirat.

Obligatia de depunere a formularului "Declaratie informativa privind impozitul retinut si platit pentru veniturile cu regim de retinere la sursa/venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", introdusa prin art. 119 din Codul fiscal, nu vizeaza si platitorii de venituri din salarii pentru care informatiile se cuprind in fisa fiscal, ci vizeaza doar platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa a impozitelor.

De asemenea, persoana juridica romana nu are obligatia depunerii "Declaratiei informative privind impozitul retinut pe veniturile cu regim de retinere la sursa, pe beneficiari de venit" (205), cod 14.13.01.13/I, platitorii de venituri din salarii fiind exceptati de la aceasta obligatie, in temeiul art. 93 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
taratament fiscalremuneratieadministrator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Octombrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Tratamentul fiscal al remuneratiei administratorului nerezident Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Adeverinta De Vechime De La O Firma Care Nu Mai ExistaIntrebare: In perioada 1973-1979 am lucrat la Intreprinderea de Ciorapi "Apollo" Bucuresti, unitatea Podu Turcului, in conditii deosebite de munca (grupa a II-a de munca) fiind inregistrata si in Carnetul de Munca. Ulterior unitatea s-a desfiintat, iar in prezent nu stiu de unde sa obtin adeverinta de vechime, necesara pentru depunerea dosarului de pensie. Va rog sa ma ajutati !
 

Raspuns: Daca este consemnata grupa a IIa de munca in carnetul de munca nu mai aveti nevoie de adeverinta.Adr... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]