Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Proiect: Angajatorii primesc 2.500 lei pentru fiecare angajat in telemunca. Pot reduce unilateral programul si salariul angajatilor

reducere program muncaindemnizatie 75% program redusoug telemunca 2500 leiindemnizatie 2500 lei telemuncareducerea programului indemnizatie
Proiect: Angajatorii primesc 2.500 lei pentru fiecare angajat in telemunca. Pot reduce unilateral programul si salariul angajatilor
Un nou proiect de ordonanta de urgenta privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca propune o indemnizatie de 75% pentru fiecare angajat caruia i se va reduce programul de lucru, o remuneratie de 35% pentru sezonieri, o indemnizatie de 45% pentru liber-profesionisti si suma de 2.500 lei pentru fiecare angajat care a fost in telemunca in perioada starii de urgenta. Suma de 2.500 lei este platita angajatorului pentru a achizitiona echipament destinat telemuncii.  
 
 
Din statisticile inregistrate la Ministerul Muncii, la 28 mai 2020, erau peste 420.000 de contracte de munca incetate, unele persoane afectate regasindu-se in randul somerilor indemnizati potrivit Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. 
 
Proiectul de OUG propune noi masuri pentru stimularea angajarii persoanelor care si-au pierdut locul de munca sau au fost in imposibilitatea de a se angaja, precum si pentru a sprijini angajatorii in a utiliza forme alternative de munca, in contextul in care telemunca este o solutie dezirabila, se arata in Nota de fundamentare. 
 
Masurile propuse:
 
 
A. schema de finantare temporara a angajatilor care vor avea program redus de munca. Se va asigura plata unei indemnizatii, pentru fiecare angajat, in valoare de maxim 75% diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj. Masura urmeaza modelul programului german Kurzarbeit.
 
De asemenea, se stabileste posibilitatea acordata angajatorului de reducere unilaterala a timpului de munca al salariatilor, cu cel mult 50% din durata prevazuta in contractul individual de munca, cu repartizarea corespunzatoare a programului de lucru si reducerea corespunzatoare a salariului. 
 
Pe durata reducerii unilaterale a timpului de munca, salariatii beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca. 
 
Pe perioada de aplicabilitate a acestei masuri, este interzisa angajarea de personal pentru prestarea unor activitati similare cu cele prestate de catre salariatii al caror timp de munca a fost redus, precum si subcontractarea de activitati ce ar putea fi prestate de salariatii al caror timp de munca a fost redus. 
 
Angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca daca sunt indeplinire cumulativ urmatoarele conditii:
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri de cel putin 10% fata de perioada similara din anul anterior.
 
Pe perioada aplicarii acestei masuri, angajatii afectati de aceasta masura NU pot efectua munca suplimentara. 
 
Pe perioada aplicarii acestei masuri salariatilor afectati nu le poate fi redus programul de lucru in temeiul art. 52 alin. (3) din Legea 53/2003 - Codul Muncii.
 
 
In lunile in care se aplica reducerea timpului de munca, angajatorul NU poate face concedieri colective. 
 
De aceasta masura a reducerii programului de lucru beneficiaza si ucenicii, in conditiile in care reducerea timpului de munca nu afecteaza activitatea de formare a acestora si timpul de munca pentru acestia nu se modifica cu mai mult de 50%. 
 
Masura nu se aplia pentru institutiile sau autoritatile publice si nici pentru angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau restrictii asupra acestora din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
 
ATENTIE! Indemnizatia oferita prin masura de mai sus NU se cumuleaza pentru acelasi salariat cu masurile active de sprijin acordate potrivit art. I si III din OUG 92/2020, precum si cu masurile de stimulare a angajatorilor finantate din bugetul asigurarilor de somaj prevazute de Legea 76/2002.
 
 
In vederea decontarii indemnizatiei, pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, angajatorii au obligatia sa depuna urmatoarele documente:
 
- o cerere semnata si datata de reprezentantul legal
- o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de la art.1 din proiectul de OUG care urmeaza a fi aprobat
- lista persoanelor pentru care se solicita decontarea indemnizatiei
 
 
Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se face in cel mult 10 zile de la data depunerii cererii!
 
B. Se instituie masuri de stimulare a ocuparii, acordate pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2020, in domeniile afectate de intreruperea sau restrangerea activitatii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, din categoriile:
 
a) agricultura, vanatoare si servicii anexe-diviziunea 01
b) cresterea si reproductia animalelor semidomesticite si a altor animale - clasa 0149
c) activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente - diviziunea 5621
d) restaurante - clasa 5610
e) baruri si alte activitati de servire a bauturilor - clasa 5630
f) hoteluri si alte facilitati de cazare - diviziunea 55; facilitati de cazare similare - clasa 5510; facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata - clasa 5520 - tabere de copii, organizate de Ministerul Tineretului si Sportului, direct sau prin unitatile din subordinea acestuia;
g) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata - clasa 5520 - cabane
 
h) activitati de interpretare artistica - spectacole - clasa 9001, activitati suport pentru interpretarea artistica - spectacole - clasa 9002, activitati de gestionare a salilor de spectacole - clasa 9004 si tabere de copii organizate de Ministerul Tineretului si Sportului, direct sau prin unitatile din subordinea sa - clasa 5520
 
i) activitati de organizare a expozitiilor, targurilor si congreselor - grupa 823.
 
Masurile au in vedere zilierii si persoanele care lucreaza in baza unui contract de munca pe perioada determinata si constau in:
 
>> pentru zilieri
 
  •  se propune acordarea unei sume de 35% din remuneratia cuvenita/zi de munca
 
  • suma va fi platita zilierilor de beneficiarul de lucrari si decontata ulterior din bugetul Minstrului Muncii prin ANPIS
 
  •  solicitarea de decontare se depune de catre beneficiarul de lucrari (modelul urmeaza sa fie aprobat)
 
  •  verificarea indeplinirii conditiilor pentru decontarea sumei se realizeaza de catre ITM pe baza datelor prevazute in Registrul de Evidenta a zilierilor sau a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, la solicitarea agentiilor pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti
 
 
 
>> pentru sezonieri
 
  •  se propune acordarea unei indemnizatii reprezentand 41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut pe economie, aferent perioadei lucrate
  •  suma se plateste de catre angajator si se deconteaza ulterior de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti
  • solicitarea de decontare se depune de catre angajator
 
 
C. Pentru a impulsiona angajatorii sa utilizeze telemunca, se acorda 2.500 lei pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta sau de alerta pentru cel putin 15 zile, pentru achizitionarea de echipamente necesare desfasurarii activitatii in acest mod. 
 
 
D. Sprijinirea altor categorii care realizeaza venituri in regim independent, respectiv alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, a caror activitate este redusa ca urmare a efectelor raspandirii Coronavirusului SARS-CoV-2 si dupa incetarea starii de urgenta sau de alerta. Se propune acordarea unei indemnizatii lunare de 45% din castigul salarial mediu brut, de la bugetul de stat, prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, pentru o perioada de 3 luni. 
 
 
 
 
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reducere program muncaindemnizatie 75% program redusoug telemunca 2500 leiindemnizatie 2500 lei telemuncareducerea programului indemnizatie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Iulie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Proiect: Angajatorii primesc 2.500 lei pentru fiecare angajat in telemunca. Pot reduce unilateral programul si salariul angajatilor Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Somaj tehnic. Concediu medical. Concediu de odihnaIntrebare: Am un salariat care a beneficiat de somaj tehnic in starea de urgenta si in starea de alerta in lunile aprilie si mai. In aceleasi luni a si lucrat cateva zile. Intrebarea mea este, pentru un concediu medical aferent lunii iulie, cum se constitue baza de calcul a indeminizatiei de asigurari de sanatate. Alta intrebare ar fi daca la calculul numarului de zile de concediu de odihna de care beneficiaza salariatul se ia in considerare perioada de somaj tehnic la fel ca si perioada de concediu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decontarea a 41.5% pentru fractiune de lunaIntrebare: Acordare 41.5% fractiune de luna Intrebare: O firma a avut in perioada 23.03 - 03.07.2020 respectiv 23.03.2020 - 09.07.2020 salariatii in somaj tehnic platit conf. OUG30/2020. Incepand cu 04.07.2020 si 10.07.2020 acestia au inceput activitatea. Va rugam sa ne spuneti daca putem depune pentru luna iulie documentele pentru recuperarea a 41.5% din salariile brute?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]