Aceasta informatie a fost publicate de publicatia Inc., care sustin ca aceasta metode de recrutare a candidatilor este perimata si ineficienta, in 81% dintre cazuri.
Aceasta informatie a fost transmisa de Ron Friedman, un psiholog de renume mondial, care sustine ca in cadrul interviurilor se creeaza atmosfera proprice minciunilor, oamenii fiind tentati sa incerce sa para mai buni decat sunt in realitate. Asa isi sporesc sansele de a fi angajati, pe cand daca ar spune ca nu au habar de anumite competente, probabil ca ar pierde jobul din start.
Psihologul mai remarca si ca in situatia ideala in care candidatul ar raspunde onest in proportie de 100%, angajatorii tot nu pot fi siguri daca acea persoana este intr-adevar competenta. De multe ori, nici recrutorii nu sunt impartiali, statisticile aratand ca cei care arata bine primesc, de regula, evaluari mai bune decat restul.
Ceea ce este straniu este ca oamenii care sunt inalti primesc, adesea, evaluari mai bune decat cei scunzi, in special in cazul barbatilor. Unele studii coreleaza chiar marimea salariului cu inaltimea, informeaza Mediafax.
Nici timbrul vocal nu este trecut cu vederea, iar cei care poseda unu puternic sunt considerati ca fiind mai integri si puternici.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Ce metoda ar fi mai buna pentru recrutarea candidatilor?
Friedman propune o solutie pe care o numeste Auditii pentru slujba, asa cum se ptrece in cazulmuzicienilor sau al actorilor. Asa ca, oamenii ar trebui alesi doar dupa ce au dat o proba practica concreta, in care sa isi evidentieaze calitatile.
Un reprezentant de vanzari ar trebui sa petreaca cateva ore in cadrul firmei pentru a fi evaluat corect cu privire la calitatile sale, de exemplu.
In acest fel, angajatorii ar putea remarca cu usurinta cum se comporta candidatul la locul de munca, iar lucrurile ar fi mult mai clare, in acest mod, considera psihologul.