Conditii de acordare a tichetelor de masa in cazul institutiilor publice care se autofinanteaza

tichete de masainstitutii publice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asa cum prevede legea, angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea valorii nominale a acestora. Acest fapt este reglementat de Legea 142/1998, iar salariatii beneficiaza lunar de un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile in care sunt prezenti la lucru in unitatea angajatorului.

 Legea care permite majorarea tichetului de masa pana la 15 lei, fata de 9 lei cat este in prezent, a fost promulgata de presedintele Klaus Iohannis, in decursul zilei de miercuri (16 noiembrie).

Legea pentru modificarea art. (3) alin. (1) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa prevede ca Valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 15 lei la data aplicarii prevederilor prezentei legi.

Despre majorarea tichetelor de masa la suma de 15 lei citeste aici >>>


"Institutiile publice finantate integral din venituri proprii in ce conditii pot acorda tichete de masa? Trebuie organizata licitatie pubica pentru achizitionarea acestora?"


Precizam ca, in cazul institutiilor publice tichetele de masa pot fi acordate in limita sumelor prevazute distinct cu aceasta destinatie in bugetele de venituri si cheltuieli aprobate, potrivit legii, fiecarui ordonator de credite, la alineatul bugetar "Tichete de masa".

Sumele reprezentand costul imprimatelor in cazul tichetelor de masa pe suport hartie, respectiv costul emiterii tichetelor de masa pe suport electronic, precum si costul suportului electronic sau al inlocuirii acestuia, contractate cu unitatea emitenta si primite de catre angajator, se suporta de la alineatul bugetar "Alte cheltuieli cu bunuri si servicii".
 
Conform art. 3 alin. (2) din  Normele de aplicare a Legii 142/1998, achizitionarea tichetelor de masa de catre institutiile publice se va efectua cu respectarea prevederilor prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: PortalInstitutiiPublice

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tichete de masainstitutii publice

Data aparitiei: 03 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Conditii de acordare a tichetelor de masa in cazul institutiilor publice care se autofinanteaza Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]