Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

REVISAL: se vor inregistra tichetele de masa acordate in baza unor acte aditionale la contractele de munca?

revisal tichete de masatichete de masa 2018Legea nr. 142/1998
Dreptul la tichete de masa este reglementat in mod special prin Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masasi prin HG nr. 23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.


In aplicarea Legii 142/1998 angajatorii, impreuna cu partenerii de dialog social (organizatiile sindicale legal constituite sau reprezentantii salariatilor) au posibilitatea sa stabileasca, clauze privind acordarea alocatiei individuale de hrana.

 De acum incolo, nicio greseala in ReviSal. E suficient sa parcurgeti caietul de curs al colocviului "Cum sa operati eficient si fara greseli in ReviSal" >>>


"Tichetele de masa acordate in baza unor acte aditionale la contractele de munca trebuie raportate in Revisal?", se intreba cineva in cadrul PortalCodulMuncii.ro.


Raspunsul specialistilor:

Normele de aplicare a Legii 142/1998 stabilesc la art. 2 ca, angajatorii, impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantii salariatilor, stabilesc prin contractele colective de munca clauze privind acordarea alocatiei individuale de hrana sub forma tichetelor de masa, precum si forma suportului acestora, respectiv suport electronic si/sau hartie.


IMPORTANT!

Daca angajatorul acorda tichetele de masa asfel cum acestea sunt reglementate in Legea nr. 142/1998 NU este necesara incheierea de acte aditionale la contractele individuale de munca ci numai daca angajatorul acorda salariatilor tichete de masa diferit, atunci criteriul de acordare diferita a tichetelor de masa trebuie sa fie stabilit impreuna cu organizatiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantii salariatilor si inregistrat in contractual colectiv de munca.

In situatia in care tichetele de masa fac obiectul contractului individual sau colectiv de munca acestea se inregistreaza in REVISAL.

Angajatorii inregistreaza in registru salariul de baza lunar brut, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri, astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca sau, dupa caz, in contractul colectiv de munca.

In acest context, tichetele de masa inregistrate in contractul individual de munca vor fi inregistrate in Revisal la alte adaosuri.



Sursa: PortalCodulMuncii



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisal tichete de masatichete de masa 2018Legea nr. 142/1998

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 17 Septembrie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


REVISAL: se vor inregistra tichetele de masa acordate in baza unor acte aditionale la contractele de munca? Nota: 2.94 din 5 - 8 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Cadrul Legal De Reangajare Ca Pensionar? Dupa Terminarae PerioadeiIntrebare: Cum ma pot reangaja in acelasi loc de munca dupa terminarea perioadei contractuale - CIM incheiat dupa pensionare, pe perioada determinta de 3 ani. Sunt pensionata la limita de varsta si stagiu complet de cotizare -35 ani. Din 1987 lucrez in acelasi loc de munca; intre 1987-2000 pe postul de muzeograf; intre 2000-2015, functia de sef de sectie; din 2015-2018, sef de sectie, post ocupat prin concurs dupa pensionare) cu CIM pe 3 ani. Multumesc, Elena Ilie
 

Raspuns: Dupa expirarea celor 3 ani se mai pot incheia inca 2 contracte de munca de maxim 12 luni fiecare... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]