Conform art. 24, alin. 2 din Legea nr. 360/2003 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase, cei care lucreaza cu astfel de substante sunt obligati sa furnizeze inspectoratului teritorial de munca lista cu substantele si preparatele chimice periculoase pe care le vor detine.
Asadar, ce mai trebuie sa stie angajatorii aflati in aceasta situatie? Ce fel de raport trebuie sa realizeze pentru a fi siguri ca nu incalca legislatia in vigoare?
In acest sens, vom raspunde unei intrebari adresate pe PortalSSM.ro: "Care este legislatia privind substantele chimice si preparate periculoase dupa care trebuie raportate la ITM? Inainte faceam dupa HG 14082008, dar acum s-a abrogat..."
Producatorii, distribuitorii, utilizatorii, importatorii si exportatorii sunt obligati sa furnizeze inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea, inainte de inceperea acesteia, lista cu substantele si preparatele chimice periculoase pe care le vor detine, cu precizarea categoriei din care fac parte, care pot pune in pericol sanatatea angajatilor in mediul de munca (art. 24, alin. 2) din Legea nr. 360/2003 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase).
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
250 Modele Fise de Post
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Intr-adevar H.G. nr. 1.408/2008 a fost abrogata prin H.G. nr. 539/2016.
In acest sens, substantele si preparatele periculoase utilizate vor fi identificate cu cele din anexele Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si a amestecurilor, regulament european care are putere de lege deasupra oricarui act normativ din legislatia nationala.
Sursa: PortalSSM