Ordin privind masuri de sprijin pentru politistii cu grad de invaliditate si pentru familiile acestora

20 Martie 2014
20 Martie 2014
ajutor politisti invaliditateinvaliditate politisti
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


In monitorul oficial nr. 192 din 19 martie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 35 din 13 martie 2014 privind masurile de sprijin acordate politistilor incadrati intr-un grad de invaliditate si familiilor acestora, precum si familiilor politistilor decedati.


Prezentul ordin stabileste:

    a) conditiile si procedurile pentru realizarea urmatoarelor masuri de sprijin:
    1. mentinerea in activitate in functii de politist a politistului ranit apt sa desfasoare anumite activitati profesionale, denumit in continuare politist ranit compatibil;
    2. numirea in functii de politist a fostului politist ranit;
    3. inmatricularea in institutiile de invatamant ale Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a copiilor aflati in intretinerea politistului decedat sau a politistului ranit;
    4. numirea in functii de politist, respectiv angajarea ca personal contractual in unitati ale MAI a copiilor aflati in intretinerea politistului decedat sau a politistului ranit, precum si a sotului/sotiei acestuia;

    b) domeniile de activitate in care pot fi mentinute in activitate sau, dupa caz, numite in functii de politist persoanele prevazute la lit. a) pct. 1 si 2;

    c) componenta, organizarea si atributiile Comisiei de expertiza medicala si evaluare a capacitatii de munca, denumita in continuare Comisie.


Iata si definitiile termenilor folositi in prezentul ordin:

    a) politist ranit - politistul incadrat intr-un grad de invaliditate, ca urmare a ranirii printr-un accident de munca, cercetat si inregistrat conform legislatiei in vigoare;
    b) politist ranit compatibil - politistul ranit, incadrat in gradul III de invaliditate, al carui raport de serviciu nu a incetat;
    c) fost politist ranit - persoana al carui raport de serviciu a incetat, ca urmare a ranirii printr-un accident de munca, cercetat si inregistrat conform legislatiei in vigoare, incadrata in gradul III de invaliditate;
    d) politist decedat - politistul care si-a pierdut viata ca urmare a unui accident de munca, cercetat si inregistrat conform legislatiei in vigoare;
    e) copiii politistului - copiii aflati in intretinerea politistului decedat sau a politistului ranit;
    f) sotul politistului - sotul/sotia politistului decedat sau a politistului ranit;

Art. 3, alin. (1) din prezentul Ordin prevede ca masurile de sprijin prevazute de prezentul ordin se acorda la cerere.

Art. 3, alin. (2) prevede ca nu pot fi formulate cereri in conditiile prezentului ordin, in situatia in care invaliditatea sau decesul a intervenit ca urmare a savarsirii, cu intentie, a unei fapte prevazute de legea penala, pentru care politistul a fost condamnat definitiv.


    ART. 5
    Domeniile de activitate in care politistul ranit compatibil poate fi mentinut in activitate sau in care fostul politist ranit poate fi numit in functii de politist sunt urmatoarele:

    a) asigurare logistica/tehnico-materiala;
    b) financiar-contabil;
    c) asistenta medicala;
    d) asistenta juridica;
    e) informare si relatii publice;
    f) resurse umane;
    g) invatamant;
    h) analiza informatiilor;
    i) cercetarea si prevenirea criminalitatii;
    j) cazier judiciar, statistica si evidenta operativa;
    k) comunicatii si tehnologia informatiei;
    l) secretariat si informatii clasificate;
    m) management organizatoric si operational;
    n) exploatare tehnica.

Cererile se depun la secretariatul unitatilor MAI interesate, impreuna cu documentele necesare. Cererile se vor solutiona in maxim 45 de zile de la data inregistrarii.

Documentele care trebuie depuse odata cu cererea privind mentinerea in activitate in functii de politist, in fotocopie, sunt:
    a) actul de identitate;
    b) decizia medicala avizata;
    c) formularul pentru inregistrarea accidentelor de munca (FIAM).
    (2) Documentele care trebuie depuse odata cu cererea privind numirea in functii de politist, in fotocopie, sunt:
    a) actul de identitate;
    b) cea mai recenta decizie medicala avizata sau, dupa caz, certificatul-decizie medicala;
    c) FIAM sau, dupa caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului;
    d) decizia de pensionare.


Mai multe informatii in Ordinul nr.35 din 13 martie 2014>>>

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]