Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Tichete de cresa

salarizaretichete de cresa

Tichete de cresa
Avantajele acordarii de tichete de cresa

Acordarea de tichete de cresa se inscrie in solutiile adoptate pentru a reduce fluctuatia importanta de personal generata de concediile pentru cresterea copiilor. Putem considera acordarea de tichete de cresa drept un stimul in reluarea activitatii, reprezentand la nivelul angajatului un venit neimpozabil.

Din punct de vedere al tratamentului la nivelul angajatorului, potrivit art. 21 lit. c) din Codul fiscal, si cheltuielile reprezentand tichete de cresa sunt deductibile in masura in care se incadreaza in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.

La nivelul persoanei fizice, tichetele de cresa acordate potrivit legii sunt neimpozabile, in temeiul art. 55 alin. (4) lit. a1) din Codul fiscal.

Salariatii pot utiliza tichete de cresa numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului, in situatia in care nu beneficiaza de concediul si de indemnizatia pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap. Tichetele de cresa pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului. Angajatorul distribuie salariatilor tichete de cresa lunar.

Valoarea nominala a tichetelor de cresa se indexeaza semestrial cu indicele inflatiei comunicat de Institutul National de Statistica. Pentru semestrul I al anului 2010,Β valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa este de 370 lei.

Salarizare 2010: calcul salariu, tichete de masa, facilitati fiscale, beneficii salariale, prime, sporuri. Click aici pentru mai multe informatii despre salarizare 2010!

Tichetele de cresa se acorda la cerere unuia dintre parinti sau altor persoane indrepatite putand fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului. Tichetele de cresa acordate de angajatori pot fi utilizate de catre angajati numai la cresele la care au inscrisi copiii si cu care unitatile emitente au incheiate contracte de prestari de servicii.

Angajatorii distribuie tichete de cresa salariatilor lunar, pentru fiecare dintre copiii naturali ai angajatilor, inclusiv pentru fiecare copil adoptat, incredintat in vederea adoptiei sau dat in plasament, precum si pentru cei carora li s-a instituit tutela, cu exceptia celor dati in plasament la asistentul maternal profesionist si a celor pentru care s-a dispus masura plasamentului de urgenta, cu prezentarea documentelor justificative:

• cerere pentru acordarea tichetului de cresa;
• actul doveditor eliberat de cresa sau, dupa caz, unitatea educationala la care este inscris copilul;
• declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte sau, dupa caz, tutorele nu beneficiaza de tichete de cresa;
• declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte nu beneficiaza de concediul si indemnizatia care se acorda pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare;
• livretul de familie eliberat potrivit Hotararii Guvernului nr. 495/1997 privind continutul, eliberarea si actualizarea livretului de familie, cu modificarile ulterioare. In situatia in care nu a fost eliberat livretul de familie, cererea va fi insotita de copia certificatului de nastere al copilului sau a extrasului de nastere. In cazul in care salariatul v-a prezentat extrasul de nastere, el va avea obligatia ca in termen de 30 de zile de la eliberarea certificatului de nastere sa va prezinte copia acestuia;
• alte elemente solicitate de angajator, potrivit Regulamentului intern, cum ar fi precizarea unitatii emitente a tichetelor de cresa, criteriile de selectie privind stabilirea salariatilor care primesc tichete, criterii si perioade pentru care salariatii nu primesc tichete de cresa.

In calitate de angajator aveti obligatia sa organizati lunar o evidenta proprie cuprinzand situatia analitica a tichetelor acordate fiecarui salariat.

Pentru a fi valabil, un tichet de cresa trebuie sa aiba inscris numarul sub care a fost inseriat de unitatea emitenta. De asemenea, este obligatoriu ca pe tichet sa fie imprimate urmatoarele:
• denumirea si sediul societatii emitente;
• date care definesc angajatorul (denumire si sediu, numarul de inmatriculare la Oficiul Registrului Comertului, cod fiscal);
• valoarea nominala a tichetului in cifre si litere;
• perioada de valabilitate;
• spatiul pentru inscrierea numelui si prenumelui salariatului indreptatit sa utilizeze tichetul de cresa;
• spatiul destinat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii la care a fost utilizat tichetul cadou;
• interdictia de a se primi rest in bani la tichetul de cresa.

Salarizarea de la A la Z: revista electronica saptamanala cu stiri si studii de caz despre salarizare. Click aici!


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
salarizaretichete de cresa

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Tichete de cresa Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
CIM Pe Durata Determinata Sau NedeterminataIntrebare: In invatamant, o persoana care indeplineste conditiile de pensionare ii inceteaza la acea data vechiul CIM si daca mai doreste sa predea cativa ani i se intocmeste un alt Contract Individual de Munca ca sa-si poata prelungi activitatea in acea unitate. Acest nou CIM se incheie pe durata determinata sau nedeterminata?
 

Raspuns: La orice tip de pensionare contractul individual de munca inceteaza.Continuarea activitatii se poate... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]