Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sunt firmele obligate sa aiba personal pentru arhivare?

probleme de arhivaarhivarescoala Nationala de Perfectionare ArhivisticaArhivele Nationale
Recent, in atentia specialistilor PortalCodulMuncii.ro a fost adresata aceasta intrebare, daca firmele sunt obligate prin lege sa detina personal calificat pentru operatiunea de arhivare a documentelor.

Specialistii PortalCodulMuncii au declarat:

Conform dispozitiilor art.7 din Legea arhivelor nationale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,  creatorii si detinatorii de documente sunt obligati sa inregistreze si sa tina evidenta tuturor documentelor intrate, a celor intocmite pentru uz intern, precum si a celor iesite, potrivit legii. Evidenta tuturor intrarilor si iesirilor de unitati arhivistice din depozit se tine pe baza unui registru, potrivit anexei nr. 4 la lege (art.9 alin.(4) din lege).

Mai mult, in temeiul prevederilor art.31 din acelasi act normativ creatorii si detinatorii de documente, prevazuti la art. 2, persoane juridice, au obligatia de a infiinta compartimente de arhiva sau de a desemna persoane responsabile cu probleme de arhiva, in functie de valoarea si cantitatea acestora.

Nu neglijam faptul ca desemnarea personalului insarcinat cu activitatea de arhiva, structura si competenta acestor compartimente de arhiva vor fi stabilite de catre conducerea unitatii creatoare si detinatoare de documente, cu avizul Arhivelor Nationale sau, dupa caz, al serviciilor judetene ale Arhivelor Nationale.

Atentie la faptul ca formarea, atestarea si perfectionarea personalului de specialitate din Arhivele Nationale, cat si din celelalte unitati creatoare si detinatoare de documente de arhiva se realizeaza prin scoala Nationala de Perfectionare Arhivistica, contra cost.

"Avand in vedere aceste dispozitii legale, apreciem ca fiecarei organizatii, publica sau privata, ii revine obligatia, conform legislatiei in vigoare, sa isi organizeze un compartiment de arhiva sau sa desemneze persoane responsabile cu probleme de arhiva, care sa detina cunostintele necesare pentru indeplinirea atributiilor specifice prevazute de lege. In opinia noastra, in functie de modalitatea de organizare si dimensiunea creatorului de arhiva, apreciem ca acesta poate desemna o persoana pentru a indeplini aceste atributii, urmand ca ulterior, in situatia obtinerii avizului Arhivelor Nationale sa indeplineasca toate diligentele pentru a forma profesional persoana desemnata prin decizie interna.", concluzioneaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
probleme de arhivaarhivarescoala Nationala de Perfectionare ArhivisticaArhivele Nationale

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 Noiembrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sunt firmele obligate sa aiba personal pentru arhivare? Nota: 4.17 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Ionica Porumbel
16-Nov-2015

Formarea arhivarilor și arhiviștilor se poate face și prin firme autorizate de Arhivele Naționale ale României. Pentru prelucrarea documentelor se pot încheia contracte de prestări servicii arhivistice cu firme autorizate.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Venituri Luate In Calcul La Stabilirea Pensiei Lv Pentru Perioada FacultatiiIntrebare: Sunt absolvent al unei facultati, la care am urmat 3 ani la cursuri de zi, in perioada 1973-1976. As vrea sa stiu ce venituri se iau in calcul la stabilirea punctajului pentru pensie limita de varsta pentru perioada respectiva?
 

Raspuns: 25 % din cuantumul precizat de dvs. Anii repeteni nu se iau.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]