Specialistii PortalCodulMuncii au declarat:
Conform dispozitiilor art.7 din Legea arhivelor nationale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, creatorii si detinatorii de documente sunt obligati sa inregistreze si sa tina evidenta tuturor documentelor intrate, a celor intocmite pentru uz intern, precum si a celor iesite, potrivit legii. Evidenta tuturor intrarilor si iesirilor de unitati arhivistice din depozit se tine pe baza unui registru, potrivit anexei nr. 4 la lege (art.9 alin.(4) din lege).
Mai mult, in temeiul prevederilor art.31 din acelasi act normativ creatorii si detinatorii de documente, prevazuti la art. 2, persoane juridice, au obligatia de a infiinta compartimente de arhiva sau de a desemna persoane responsabile cu probleme de arhiva, in functie de valoarea si cantitatea acestora.
Nu neglijam faptul ca desemnarea personalului insarcinat cu activitatea de arhiva, structura si competenta acestor compartimente de arhiva vor fi stabilite de catre conducerea unitatii creatoare si detinatoare de documente, cu avizul Arhivelor Nationale sau, dupa caz, al serviciilor judetene ale Arhivelor Nationale.
Atentie la faptul ca formarea, atestarea si perfectionarea personalului de specialitate din Arhivele Nationale, cat si din celelalte unitati creatoare si detinatoare de documente de arhiva se realizeaza prin scoala Nationala de Perfectionare Arhivistica, contra cost.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
"Avand in vedere aceste dispozitii legale, apreciem ca fiecarei organizatii, publica sau privata, ii revine obligatia, conform legislatiei in vigoare, sa isi organizeze un compartiment de arhiva sau sa desemneze persoane responsabile cu probleme de arhiva, care sa detina cunostintele necesare pentru indeplinirea atributiilor specifice prevazute de lege. In opinia noastra, in functie de modalitatea de organizare si dimensiunea creatorului de arhiva, apreciem ca acesta poate desemna o persoana pentru a indeplini aceste atributii, urmand ca ulterior, in situatia obtinerii avizului Arhivelor Nationale sa indeplineasca toate diligentele pentru a forma profesional persoana desemnata prin decizie interna.", concluzioneaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.