Sunt firmele obligate sa aiba personal pentru arhivare?

probleme de arhivaarhivarescoala Nationala de Perfectionare ArhivisticaArhivele Nationale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Recent, in atentia specialistilor PortalCodulMuncii.ro a fost adresata aceasta intrebare, daca firmele sunt obligate prin lege sa detina personal calificat pentru operatiunea de arhivare a documentelor.

Specialistii PortalCodulMuncii au declarat:

Conform dispozitiilor art.7 din Legea arhivelor nationale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,  creatorii si detinatorii de documente sunt obligati sa inregistreze si sa tina evidenta tuturor documentelor intrate, a celor intocmite pentru uz intern, precum si a celor iesite, potrivit legii. Evidenta tuturor intrarilor si iesirilor de unitati arhivistice din depozit se tine pe baza unui registru, potrivit anexei nr. 4 la lege (art.9 alin.(4) din lege).

Mai mult, in temeiul prevederilor art.31 din acelasi act normativ creatorii si detinatorii de documente, prevazuti la art. 2, persoane juridice, au obligatia de a infiinta compartimente de arhiva sau de a desemna persoane responsabile cu probleme de arhiva, in functie de valoarea si cantitatea acestora.

Nu neglijam faptul ca desemnarea personalului insarcinat cu activitatea de arhiva, structura si competenta acestor compartimente de arhiva vor fi stabilite de catre conducerea unitatii creatoare si detinatoare de documente, cu avizul Arhivelor Nationale sau, dupa caz, al serviciilor judetene ale Arhivelor Nationale.

Atentie la faptul ca formarea, atestarea si perfectionarea personalului de specialitate din Arhivele Nationale, cat si din celelalte unitati creatoare si detinatoare de documente de arhiva se realizeaza prin scoala Nationala de Perfectionare Arhivistica, contra cost.

"Avand in vedere aceste dispozitii legale, apreciem ca fiecarei organizatii, publica sau privata, ii revine obligatia, conform legislatiei in vigoare, sa isi organizeze un compartiment de arhiva sau sa desemneze persoane responsabile cu probleme de arhiva, care sa detina cunostintele necesare pentru indeplinirea atributiilor specifice prevazute de lege. In opinia noastra, in functie de modalitatea de organizare si dimensiunea creatorului de arhiva, apreciem ca acesta poate desemna o persoana pentru a indeplini aceste atributii, urmand ca ulterior, in situatia obtinerii avizului Arhivelor Nationale sa indeplineasca toate diligentele pentru a forma profesional persoana desemnata prin decizie interna.", concluzioneaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
probleme de arhivaarhivarescoala Nationala de Perfectionare ArhivisticaArhivele Nationale

Data aparitiei: 13 Noiembrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Sunt firmele obligate sa aiba personal pentru arhivare? Nota: 4.38 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]