Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul Resurselor Umane: Elemente similare auditului social

Managementul Resurselor Umaneaudit resurse umaneaudit hraudit social
O parte din elementele auditate in cadrul auditurilor de Resurse Umane pot fi similare cu cele care se verifica in cazul auditurilor sociale:

- Indicatori specifici de personal: numarul de angajati activi/din total efectiv; analiza numarului de persoane angajate part-time si full time, evolutia concediilor de maternitate din numarul total de persoane de sex feminin; prelungirea contractelor persoanelor care indeplinesc conditii de pensionare, numarul persoanelor care lucreaza sub 18 ani, angajarea de minori – daca este cazul, angajarea de persoane cu handicap sau masuri antidiscriminatorii

- Repartizarea personalului pe categorii de personal/functii de conducere/executie, repartizarea pe sexe, varsta, precum si o piramida a varstelor si vechimea in activitate a angajatilor

- Se poate analiza si repartizarea angajatilor in functie de domiciliu/credinta religioasa/apartenenta la diverse categorii sociale, de rasa sau nationalitate etc.

- Rata schimbarilor in firma, angajarilor de noi veniti/versus promovare din interior

- Acordarea de beneficii angajatilor in functie de categorie/nivel salarial, acordarea ajutoarelor de maternitate, deces, casatorie etc.

- Structura salariala pe domenii de activitate/categorii de angajati/regiuni/varsta/vechime/sex/nationalitati/religii etc.

- Raportul dintre salariile maxime si minime

- Absente de la munca, concedii medicale, absente nemotivate, invoiri, concedii de odihna si concedii fara plata

- Accidente de munca si  concedii medicale pe termen lung, cauzele acestora si masurile luate de-a lungul timpului de catre responsabilii cu sanatatea si securitatea in munca

- Concedii pentru studii si dezvoltare profesionala, numarul de zile de instruire oferite de firma, pe categorii socio-profesionale, pe tipuri de formare profesionala, durata etc.

- Folosirea subcontractorilor si angajatilor temporari, conditii de munca si salarizare a acestora, durata contractelor, bugete de cheltuieli alocate, domenii de utilizare, scop

- Relatii de munca cu sindicatele, reprezentantii angajatilor; situatia contractului colectiv de munca, a negocierilor si conflictelor de munca; comisiile paritare, comitetul de sanatate si securitate in munca, dialogul social in general etc.

- Activitati sociale sprijinite de firma: zilele firmei, ziua portilor deschise, angajatul lunii, team-building cu familiile, sponsorizari si donatii in comunitate, participarea la actiuni ale comunitatii: job-shop-uri, plantare spatii verzi, prezentari la universitati, concursuri si manifestatii publice etc.

In cazul unor controale ale inspectorilor muncii se vor lua masuri preventive, de preferat inainte de inceperea anchetei/vizitei acestora.


de Flaviu Pop


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Managementul Resurselor Umaneaudit resurse umaneaudit hraudit social

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul Resurselor Umane: Elemente similare auditului social Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Deces salariat. Data incetarii CIM este data decesului salariatului indiferent de data la care certificatul este comunicat angajatoruluiIntrebare: Un salariat care se afla in concediu medical a decedat dar nu a anuntat nimeni decesul, prin urmare pe luna mai nu am nici certificat de concediu medical si nici nu i-am incetat contractul? Cum procedez, ii inregistrez retroactiv incetarea contractului si perioada fara certificat medical o trec ca zile fara plata?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Proiect cu masuri destinate angajatilor si angajatorilor in contextul determinat de raspandirea coronavirusuluiIntrebare: Incepand cu 1 iunie vrem sa reactivam contractele care momentan sunt in somaj tehnic, Stiu,ca statul va suporta o scutire de 40% pana la sfarsitul anului, iar daca angajam persoane din somaj 30%. Va rog sa imi spuneti care este procedura pentru a beneficia de aceasta scutire. Si anume ma intereseaza de unde recuperam procentul de 40% respectiv 30%, care presupun ca inseamna taxe. Si daca este valabil si in cazul nostru, companie de IT, care in momentul acesta avem CIM-urile suspendate, iar cu 1...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]