Managementul Resurselor Umane: Elemente similare auditului social

Flaviu Pop
Flaviu Pop
04 Mai 2015
04 Mai 2015
Flaviu Pop
Flaviu Pop
Managementul Resurselor Umaneaudit resurse umaneaudit hraudit social
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O parte din elementele auditate in cadrul auditurilor de Resurse Umane pot fi similare cu cele care se verifica in cazul auditurilor sociale:

- Indicatori specifici de personal: numarul de angajati activi/din total efectiv; analiza numarului de persoane angajate part-time si full time, evolutia concediilor de maternitate din numarul total de persoane de sex feminin; prelungirea contractelor persoanelor care indeplinesc conditii de pensionare, numarul persoanelor care lucreaza sub 18 ani, angajarea de minori – daca este cazul, angajarea de persoane cu handicap sau masuri antidiscriminatorii

- Repartizarea personalului pe categorii de personal/functii de conducere/executie, repartizarea pe sexe, varsta, precum si o piramida a varstelor si vechimea in activitate a angajatilor

- Se poate analiza si repartizarea angajatilor in functie de domiciliu/credinta religioasa/apartenenta la diverse categorii sociale, de rasa sau nationalitate etc.

- Rata schimbarilor in firma, angajarilor de noi veniti/versus promovare din interior

- Acordarea de beneficii angajatilor in functie de categorie/nivel salarial, acordarea ajutoarelor de maternitate, deces, casatorie etc.

- Structura salariala pe domenii de activitate/categorii de angajati/regiuni/varsta/vechime/sex/nationalitati/religii etc.

- Raportul dintre salariile maxime si minime

- Absente de la munca, concedii medicale, absente nemotivate, invoiri, concedii de odihna si concedii fara plata

- Accidente de munca si  concedii medicale pe termen lung, cauzele acestora si masurile luate de-a lungul timpului de catre responsabilii cu sanatatea si securitatea in munca

- Concedii pentru studii si dezvoltare profesionala, numarul de zile de instruire oferite de firma, pe categorii socio-profesionale, pe tipuri de formare profesionala, durata etc.

- Folosirea subcontractorilor si angajatilor temporari, conditii de munca si salarizare a acestora, durata contractelor, bugete de cheltuieli alocate, domenii de utilizare, scop

- Relatii de munca cu sindicatele, reprezentantii angajatilor; situatia contractului colectiv de munca, a negocierilor si conflictelor de munca; comisiile paritare, comitetul de sanatate si securitate in munca, dialogul social in general etc.

- Activitati sociale sprijinite de firma: zilele firmei, ziua portilor deschise, angajatul lunii, team-building cu familiile, sponsorizari si donatii in comunitate, participarea la actiuni ale comunitatii: job-shop-uri, plantare spatii verzi, prezentari la universitati, concursuri si manifestatii publice etc.

In cazul unor controale ale inspectorilor muncii se vor lua masuri preventive, de preferat inainte de inceperea anchetei/vizitei acestora.




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]