legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Specialistii raspund: Angajatul are contract cu timp partial. Poate efectua ore suplimentare?

26 Mai 2014
26 Mai 2014
timp partial de lucrutimp partial ore suplimentare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Analizam in randurile urmatoare situatia unui CIM cu timp partial de 6h pe zi. Putem sa aplicam o repartizare a programului de lucru de luni pana joi, dupa cum urmeaza?

Luni - 09:00 - 17:00 (8 ore)
Marti - 09:00 - 17:00 (8 ore)
Miercuri - 09:00 - 17:00 (8 ore)
Joi - 09:00 - 16:00 (6 ore)
Vineri - liber

Raspunsul specialistilor:

Potrivit art. 105 din Codul muncii – Legea 53/2003, contractul individual de munca cu timp partial cuprinde, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) si urmatoarele clauze:

1. durata muncii si repartizarea programului de lucru;

2. conditiile in care se poate modifica programul de lucru;

3. interdictia de a efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forma majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor acestora.

In situatia in care intr-un contract individual de munca cu timp partial nu sunt precizate si aceste elemente, contractul se considera a fi incheiat pentru norma intreaga.

Asadar, angajatii cu contract cu timp partial nu pot efectua ore suplimentare. In speta, programul zilnic de lucru nu trebuie sa depaseasca 6 ore.

Orele suplimentare sunt orele prestate de luni pana vineri peste programul normal de lucru.

In concluzie, angajatiilor cu contract cu timp partial le este interzisa efectuarea de ore suplimentare.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]