Domeniul managementului pe timp de criza atrage din ce in ce mai multi profesionisti interesati. Iar interesul este total motivat. Perioadele de criza se pot transforma in situatii dificile pentru orice firma, companie sau doar pentru un departament singular.
Oricare ar fi situatie, cel mai bine este rezolvata de catre specialistii in comunicare interna in organizatii. Iata cateva sfaturi esentiale, extrase din ghidul "Comunicarea interna in organizatii":
Managerii la toate nivelurile ierarhice trebuie sa dea dovada de leadership adevarat si consistent
A da dovada de leadership nu inseamna automat a detine toate raspunsurile, in special in acest moment de incertitudine economica la nivel global. Comunicati angajatilor atat ceea ce stiti cat si ceea ce nu poate fi previzionat. Explicati pasii pe care firma ii face pentru a identifica problemele inerente crizei si pentru a gasi solutii.
Angajatii trebuie sa stie ca managementul este prezent si se implica activ in gasirea de solutii de gestionare a impactului crizei asupra organizatiei.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Pozitivati mintile angajatilor prin intarirea angajamentului fata de misiunea, obiectivele, valorile si punctelor forte ale organizatiei, care au determinat succesul companiei in trecut si aratati cum acestea vor ajuta in viitor.
Managerii trebuie sa fie mult mai vizibili in plan intern
Credibilitatea, convingerea si pasiunea sunt mesaje care pot fi transmise doar printr-o vizibilitate crescuta a actiunilor manageriale in mediul organizational. Exemplul propriu dat de catre membrii echipei de management este esential in a obtine angajamentul angajatilor si pentru a le intretine un moral pozitiv.
Impartirea responsabilitatii la nivel organizational
In situatii de criza pentru firma, majoritatea angajatilor sunt dispusi sa o ajute pentru a depasi momentele problematice. Deci, managementul trebuie sa le traseze directii clare privitor la modul in care acestia pot ajuta compania, spre exemplu cresterea nivelului calitativ a relationarii curente cu clientii companiei.
Accentuarea laturii umane a managementului
Este crucial ca managerii sa dea dovada de empatie in relationarea cu angajatii pe perioada crizei, deoarece este posibil ca o parte dintre acestia sa experimenteze probleme financiare in plan personal, spre exemplu credite imposibil de achitat. Aratati deschidere si subliniati modalitatile in care firma ii poate fi de ajutor angajatului in acel moment.
Asigurarea unei coordonari intre comunicarea externa si cea interna
Managementul trebuie sa transmita aceleasi mesaje atat in plan extern, cat si in plan intern. Angajatii trebuie sa fie informati intern despre situatia in care se afla firma, si nu din exteriorul acesteia.
Comunicare interna autentica si transparenta
Transparenta si autenticitatea sunt pilonii de baza in obtinerea increderii in orice tip de relationare. Deci cele doua devin, mai mult ca niciodata, atributele de baza ale comunicarii interne dintre management si angajati in perioada crizei financiare.
sursa: Comunicarea interna in organizatii