Cum trebuie sa comunice intern managementul in situatie de criza?

13 Februarie 2014
13 Februarie 2014
comunicare interna in organizatiicomunicare interna
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Domeniul managementului pe timp de criza atrage din ce in ce mai multi profesionisti interesati. Iar interesul este total motivat. Perioadele de criza se pot transforma in situatii dificile pentru orice firma, companie sau doar pentru un departament singular.

Oricare ar fi situatie, cel mai bine este rezolvata de catre specialistii in comunicare interna in organizatii. Iata cateva sfaturi esentiale, extrase din ghidul "Comunicarea interna in organizatii":

    Managerii la toate nivelurile ierarhice trebuie sa dea dovada de leadership adevarat si consistent

    A da dovada de leadership nu inseamna automat a detine toate raspunsurile, in special in acest moment de incertitudine economica la nivel global. Comunicati angajatilor atat ceea ce stiti cat si ceea ce nu poate fi previzionat. Explicati pasii pe care firma ii face pentru a identifica problemele inerente crizei si pentru a gasi solutii.

    Angajatii trebuie sa stie ca managementul este prezent si se implica activ in gasirea de solutii de gestionare a impactului crizei asupra organizatiei.

    Pozitivati mintile angajatilor prin intarirea angajamentului fata de misiunea, obiectivele, valorile si punctelor forte ale organizatiei, care au determinat succesul companiei in trecut si aratati cum acestea vor ajuta in viitor.

    Managerii trebuie sa fie mult mai vizibili  in plan intern

    Credibilitatea, convingerea si pasiunea sunt mesaje care pot fi transmise doar printr-o vizibilitate crescuta a actiunilor manageriale in mediul organizational. Exemplul propriu dat de catre membrii echipei de management este esential in a obtine angajamentul angajatilor si pentru a le intretine un moral pozitiv.

    Impartirea responsabilitatii la nivel organizational

    In situatii de criza pentru firma, majoritatea angajatilor sunt dispusi sa o ajute pentru a depasi momentele problematice. Deci, managementul trebuie sa le traseze directii clare privitor la modul in care acestia pot ajuta compania, spre exemplu cresterea nivelului calitativ a relationarii curente cu clientii companiei.

    Accentuarea laturii umane a managementului

    Este crucial ca managerii sa dea dovada de empatie in relationarea cu angajatii pe perioada crizei, deoarece este posibil ca o parte dintre acestia sa experimenteze probleme financiare in plan personal, spre exemplu credite imposibil de achitat. Aratati deschidere si subliniati modalitatile in care firma ii poate fi de ajutor angajatului in acel moment.

    Asigurarea unei coordonari  intre comunicarea externa si cea interna

    Managementul trebuie sa transmita aceleasi mesaje atat in plan extern, cat si in plan intern. Angajatii trebuie sa fie informati intern despre situatia in care se afla firma, si nu din exteriorul acesteia.

    Comunicare interna autentica si transparenta

    Transparenta si autenticitatea sunt pilonii de baza in obtinerea increderii in orice tip de relationare. Deci cele doua devin, mai mult ca niciodata, atributele de baza ale comunicarii interne dintre management si angajati in perioada crizei financiare.


sursa: Comunicarea interna in organizatii

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]