Fisa de post controlor financiar

Fisa de post controlor financiarFisa postului controlor financiar
Fisa de post controlor financiar
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul financiar preventiv urmareste sa preintampine incalcarea dispozitiilor legale in vigoare si producerea de pagube si se exercita asupra documentelor in care se consemneaza operatiile ce se refera la drepturile si obligatiile patrimoniale ale unitatii, in faza de angajare si de plata, in raporturile cu alte persoane juridice sau fizice.
 
Fisa postului controlor financiar, conform PortalCodulMuncii:
 
Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ............
 
Denumirea postului: Controlor financiar
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
Pozitia in COR / Cod: 121121
 
 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor, detalii AICI >>>
 
 
4.   Departamentul / locatia: Administratie publica si aparare
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5.  Nivelul postului: Conducere
 
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza Directorului 
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
 
Controlul financiar preventiv urmareste sa preintampine incalcarea dispozitiilor legale in vigoare si producerea de pagube si se exercita asupra documentelor in care se consemneaza operatiile ce se refera la drepturile si obligatiile patrimoniale ale unitatii, in faza de angajare si de plata, in raporturile cu alte persoane juridice sau fizice.
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Competente personale:
 
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical
 
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
 
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 
 
 
Atributii
 
  • sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
  • sa utilizeze programul de salarizare
  • sa desfasoare proiecte specifice salarizarii si administrarii de personal
  • sa prelucreze si sa actualizeze manualul de utilizare a SAP HR
  • sa puna in aplicare si sa supravegheze utilizarea proceselor cadru ale companiei in SAP si a documentatiei abaterilor locale
  • sa asigure suport pentru urmatoarele procesele de resurse umane: compensare&beneficii, documente de personal, politici&proceduri, comunicare interna, raportare, angajare/plecare, modificari interne etc
  • sa raspunda de depunerea lunara corecta si la timp a actelor doveditoare de plata a salariilor
  • sa raspunda de procesarea concediilor medicale conform legilor in vigoare si procedurilor companiei
  • sa creeze, implementeze si actualizeze diverse rapoarte referitoare la aria de expertiza
  • sa adapteze, corecteze in sistem – in cadrul competentelor tehnice
  • sa sprijine si sa colaboreze la calculul salarial
  • sa monitorizeze politica de compensatii si beneficii (ex. tichete de masa, carduri BRD, CMU)
  • sa pregateasca documentatia pentru utilizatorul final
  • sa scolarizeze utilizatorul final
  • sa stabileasca impreuna cu clientul caracteristicile si conditiile realizarii raportului de analiza
  • sa preia comanda clientului
  • sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
  • sa transmita raportul de informatii 
  • sa solutioneze reclamatiile clientului
  • sa culeaga, sa verifice si sa corecteze datele despre subiectul raportului 
  • sa intretina si sa actualizeze baza de rapoarte
  • sa asigure introducerea noilor proceduri interne si imbunatatirea lor 
  • sa interpreteze informatiile din raportul de informatii de afaceri
  • sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
  • sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
  • sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
  • sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
  • sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
  • sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
  • sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
  • sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
  • sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
  • sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept. 
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii: 
 
nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale; 
sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului; 
 
 
5.Conditiile de lucru ale postului
 
a. Desfasurarea activitatii
 
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Va fi raspunzator si utilizeaza:
Echipamente 
Baza de date
 
b. Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
 
III. Specificatiile postului
 
1. Nivelul de studii – studii superioare economice, psihologie, pedagogie, tehnice sau juridice 
 
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.
 
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini si competente personale
 
  • incredere in sine;
  • gandire laterala
  • atentie;
  • ascultare activa
  • indemanare;
  • concentrare;
  • punctualitate;
  • capacitatea de a invata;
  • aptitudini tehnice;
  • limba straina;
  • orientat catre client si realizarea sarcinilor, cu respectarea termenelor limita
  • cunostinte bune de utilizare PC (Microsoft Office, aplicatii informatice specifice desfaturarii activitatii)
  • dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
 
 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa, 
                 S-D: ..................................................
 
Data 
 
 
Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T
         Director General
 

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

OUG nr. 16/2022 si OUG nr. 117/2022 au adus schimbari importante in domeniul salarizarii!


Atentie:
  • S-a reintrodus obligatia de plata a contributiilor sociale la nivelul salariului de baza minim brut pe tara;
  • A fost modificata Legea concediului paternal;
  • Au fost introduse in Codul fiscal noi avantajele salariale neimpozabile;
  • S-a introdus o categorie de deduceri suplimentare ce necesita culegerea de informatii suplimentare de la salariati;  
  • Incepand cu 1 ianuare 2023, se introduc noi elemente referitoare la veniturile impozabile/neimpozabile in declaratia 112 si se stabileste un plafon nou pentru avantajele salariale etc.

Va invitam la Seminarul National de Salarizare, unde specialistele Luminita Obaciu si Rodica Mantescu vor face o analiza a noutatilor legislative si vor raspunde pe loc intrebarilor dvs.
...vezi AICI lista completa >>

de Mara Dobrin

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Fisa de post controlor financiarFisa postului controlor financiar

Data aparitiei: 18 August 2022
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Urmareste-ne pe Google News
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fisa de post controlor financiar Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului Manager general hotelIntrebare: Va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru DIRECTOR HOTEL .
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Conducatori auto. Pontaj. Salarizare. Clauze in CIMIntrebare: Societatea noastra a incheiat contract de livrare a produselor fabricate, cu mai multe firme care au magazine de desfacere in toata tara. Programul depozitelor pentru receptia marfurilor este intre orele 08-17. In aceasta situatie, soferul va fi nevoit sa faca aceasta cursa (luam ca exemplu zona Ardealului ) in trei sau chiar patru zile ( puncte de desfacere intre 25 30 magazine- depozite). Kilometrii efectuati pot fi intre 1500 si 2000. Se va face angajarea unui conducator auto care va avea ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


    Descarca GRATUIT
    “CONTRACTELE PART-TIME - modificari privind Impozitarea. Noutati legislative si Studii de caz”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
    Rentrop ∧ Straton

     

     

    eNews Resurse Umane

    TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR
    Descarcati GRATUIT raportul special

    "TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"
     

     


     
    Atentie la TELEMUNCA!
    Cazuri practice, solutii si exemple

    Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

    "TELEMUNCA - 10 SOLUTII oferite de specialitstii in Legislatia muncii si HR"

    Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
    [x]