Fisa de post controlor financiar

Mara Dobrin
Mara Dobrin
18 August 2022
18 August 2022
Mara Dobrin
Mara Dobrin
Fisa de post controlor financiarFisa postului controlor financiar
Fisa de post controlor financiar
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul financiar preventiv urmareste sa preintampine incalcarea dispozitiilor legale in vigoare si producerea de pagube si se exercita asupra documentelor in care se consemneaza operatiile ce se refera la drepturile si obligatiile patrimoniale ale unitatii, in faza de angajare si de plata, in raporturile cu alte persoane juridice sau fizice.
 
Fisa postului controlor financiar, conform PortalCodulMuncii:
 
Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ............
 
Denumirea postului: Controlor financiar
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
Pozitia in COR / Cod: 121121
 
 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor, detalii AICI >>>
 
 
4.   Departamentul / locatia: Administratie publica si aparare
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5.  Nivelul postului: Conducere
 
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza Directorului 
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
 
Controlul financiar preventiv urmareste sa preintampine incalcarea dispozitiilor legale in vigoare si producerea de pagube si se exercita asupra documentelor in care se consemneaza operatiile ce se refera la drepturile si obligatiile patrimoniale ale unitatii, in faza de angajare si de plata, in raporturile cu alte persoane juridice sau fizice.
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Competente personale:
 
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical
 
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
 
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 
 
 
Atributii
 
  • sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
  • sa utilizeze programul de salarizare
  • sa desfasoare proiecte specifice salarizarii si administrarii de personal
  • sa prelucreze si sa actualizeze manualul de utilizare a SAP HR
  • sa puna in aplicare si sa supravegheze utilizarea proceselor cadru ale companiei in SAP si a documentatiei abaterilor locale
  • sa asigure suport pentru urmatoarele procesele de Resurse Umane: compensare&beneficii, documente de personal, politici&proceduri, comunicare interna, raportare, angajare/plecare, modificari interne etc
  • sa raspunda de depunerea lunara corecta si la timp a actelor doveditoare de plata a salariilor
  • sa raspunda de procesarea concediilor medicale conform legilor in vigoare si procedurilor companiei
  • sa creeze, implementeze si actualizeze diverse rapoarte referitoare la aria de expertiza
  • sa adapteze, corecteze in sistem – in cadrul competentelor tehnice
  • sa sprijine si sa colaboreze la calculul salarial
  • sa monitorizeze politica de compensatii si beneficii (ex. tichete de masa, carduri BRD, CMU)
  • sa pregateasca documentatia pentru utilizatorul final
  • sa scolarizeze utilizatorul final
  • sa stabileasca impreuna cu clientul caracteristicile si conditiile realizarii raportului de analiza
  • sa preia comanda clientului
  • sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
  • sa transmita raportul de informatii 
  • sa solutioneze reclamatiile clientului
  • sa culeaga, sa verifice si sa corecteze datele despre subiectul raportului 
  • sa intretina si sa actualizeze baza de rapoarte
  • sa asigure introducerea noilor proceduri interne si imbunatatirea lor 
  • sa interpreteze informatiile din raportul de informatii de afaceri
  • sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
  • sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
  • sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
  • sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
  • sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
  • sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
  • sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
  • sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
  • sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
  • sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept. 
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii: 
 
nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale; 
sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului; 
 
 
5.Conditiile de lucru ale postului
 
a. Desfasurarea activitatii
 
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Va fi raspunzator si utilizeaza:
Echipamente 
Baza de date
 
b. Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
 
III. Specificatiile postului
 
1. Nivelul de studii – studii superioare economice, psihologie, pedagogie, tehnice sau juridice 
 
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.
 
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini si competente personale
 
  • incredere in sine;
  • gandire laterala
  • atentie;
  • ascultare activa
  • indemanare;
  • concentrare;
  • punctualitate;
  • capacitatea de a invata;
  • aptitudini tehnice;
  • limba straina;
  • orientat catre client si realizarea sarcinilor, cu respectarea termenelor limita
  • cunostinte bune de utilizare PC (Microsoft Office, aplicatii informatice specifice desfaturarii activitatii)
  • dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
 
 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa, 
                 S-D: ..................................................
 
Data 
 
 
Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T
         Director General
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Doriti sa angajati lucratori straini?


Descoperiti principalele probleme pe care le veti intampina si aflati solutiile pentru acestea!

Aflati informatii complete participand in data de 23 septembrie la webinarul Noutati privind munca desfasurata de cetatenii straini in Romania

Lector: dr. Radu Stefan Patru

Important!
In calitate de participant, aveti dreptul de a adresa 1 intrebare pana la data de 16 septembrie, pe adresa mru@rs.ro, urmand sa primiti raspunsul chiar in cadrul webinarului!

...Vezi AICI detalii complete <<


     

     

    Atentie!

    Descarcati raportul GRATUIT

    "Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
    Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     
    Descarcati raportul GRATUIT
    “Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


     
    Atentie la TELEMUNCA!
    Cazuri practice, solutii si exemple

    Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

    "Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

    Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
    [x]