SSM: Contestare cercetare accident la locul de munca

SSMaccident la locul de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un sondor a decedat in pauza de masa, la servici, pe teritoriul intreprinderii. Cauza decesului a fost de natura patologica, moartea acestuia fiind determinata de un infarct miocardic acut. In urma anchetei efectuate de Inspectoratul Teritorial De Munca, s-a stabilit ca "Caracterul accidentului este accident mortal in afara muncii si angajatorul nu se inregistreaza cu accident". Munca de sondor se efectueaza in ploaie, vant, ger, soare, efort fizic, stres, toate acestea pot cauza un infarct miocardic.

Intrebari:

Este corecta decizia de a nu se inregistra accident de munca sau in legatura cu munca, cu toate ca salariatul a decedat la servici? Multumesc! In cazul in care daca decizia nu este corecta, ce ma sfatuiti sa fac?

Raspuns:

Potrivit prevederilor art. 5 lit. g) din Legea securitatii si sanatatii in munca 319/2006, un eveniment pentru a fi incadrat ca si accident de munca trebuie sa indeplineasca cumulativ 3 conditii: vatamare violenta a organismului (atestata prin document medico-legal), sa aiba loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si sa provoace incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces. Asadar, una din conditiile esentiale pentru existenta unui accident de munca este vatamarea violenta a organismului.

De asemenea, potrivit art. 29 alin. (3) din lege, in caz de deces al persoanei accidentate ca urmare a unui eveniment, institutia medico-legala competenta este obligata sa inainteze inspectoratului teritorial de munca, in termen de 7 zile de la data decesului, o copie a raportului de constatare medico-legala. Tot astfel, in conformitate cu art. 122 alin. (1) lit. l) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin HG 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, dosarul intocmit cu ocazia cercetarii evenimentelor va cuprinde in mod obligatoriu concluziile raportului de constatare medico-legala, in cazul accidentului mortal. Acest document emis de organele abilitate trebuie sa stabileasca daca a avut loc o vatamare violenta.

In conformitate cu prevederile art. 177 din Normele metodologice, in situatia in care angajatorul, lucratorii implicati, victimele sau familiile acestora nu sunt de acord cu concluziile stabilite in procesul-verbal de cercetare a evenimentului, pot sesiza, in scris, Inspectia Muncii, in termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii procesului-verbal.

Daca in urma analizei se constata ca trebuie refacuta cercetarea, Inspectia Muncii dispune completarea dosarului de cercetare si/sau intocmirea unui nou proces-verbal de cercetare care il va inlocui pe cel existent. Solutiile adoptate de catre Inspectia Muncii vor fi comunicate celor interesati, in termenul legal.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSMaccident la locul de munca

Data aparitiei: 05 Iulie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Contestare cercetare accident la locul de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]