Util pentru societati: Regimul de declarare derogatoriu in 2013
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam mai jos, in cuprinsul unui documentar fiscal, ce presupune Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, in conformitate cu normele in vigoare.
Societatile comerciale care isi inregistreaza inactivitatea temporara la Oficiul Registrului Comertului (ORC), pot opta pentru regimul de declarare derogatoriu. Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carei evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii. Odata cu cererea se depune dovada inscrierii inactivitatii temporare, respectiv o copie a extrasului de registru emis de catre ORC privind starea societatilor comerciale, referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Procedura de aprobare
1. Perioada, conditii
In caz de inactivitate temporara, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de ANAF.
Depunerea declaratiilor fiscale poate fi aprobata pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi.
Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
- sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;
In cerere, contribuabilul declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile enumerate mai sus si mentioneaza perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu.
Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 30 de zile de la data depunerii. Pentru cererile aprobate, decizia va cuprinde atat perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cat si conditiile in care acesta a fost aprobat.
Decizia privind aprobarea/respingerea cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu se comunica potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal poate face oricand cercetari privind respectarea conditiilor mentionate mai sus. In situatia in care, in perioada aprobata pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal constata neindeplinirea conditiilor, contribuabilul va reintra in regimul normal de declarare. In aceasta situatie, organul fiscal competent va notifica contribuabilul cu privire la incetarea regimului de declarare derogatoriu.
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.
2. Sfera de aplicare, termen de depunere
Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:
* formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
* formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
* formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
* formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin OPANAF nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
* formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
* formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02, aprobat prin OPANAF nr. 77/2010.
Regimul de declarare derogatoriu se solicita pentru toate obligatiile de declarare cuprinse in formularele mentionate mai sus si care sunt inscrise in vectorul fiscal al contribuabilului.
Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu urmatoarea exceptie:
- pentru fractiunea de an fiscal aflata in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii la termenele prevazute de lege:
101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
120 "Decont privind accizele";
130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna".
3. Administrare
Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.
Contribuabilii care au obligatia depunerii pentru o fractiune de an a declaratiilor 101, 120 si 130, dupa caz, sunt supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea in termen a declaratiilor de impunere din oficiu.
Pentru celelalte obligatii fiscale sau declaratii informative, altele decat cele mentionate mai sus, pentru care contribuabilii au, potrivit legii, obligatia depunerii la organele fiscale, termenele de depunere si procedurile de administrare aplicabile sunt cele prevazute de legislatia fiscala in vigoare.
Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.221/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415/2009.
Sursa: Directia Generala a Finantelor Publice Valcea
NOUTATI din Legislatia muncii
NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!
Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor
Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.
de Legislatia Muncii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
Efectele suspendarii activitatii in legatura cu salariatii a caror activitate este suspendataSuspendarea activitatii. Ce solutii avem cand nu se dispune de personal angajat?Util pentru societati: REGIMUL DE DECLARARE DEROGATORIU in 2013Esti la curent cu normele in vigoare legate de procedura de suspendare a activitatii societatii?ARTICOLE SIMILARE
Companiile care infiinteaza gradinite pentru copiii angajatilor, scutite de impozit pe profitGuvernul renunta sa mai acorde 1.500 lei pentru gradinite. Impactul bugetar e prea mareANAF: Facilitati fiscale si scutirea de penalitati de intarziere in starea de urgentaPensia facultativa si anul fiscal. Ce trebuie stiut despre perioada impozabilaEsti la curent cu normele in vigoare legate de procedura de suspendare a activitatii societatii?ULTIMELE ARTICOLE
Ajutor pentru boala incurabila in cazul unui administrator care nu are CIM - tratament fiscalSume pentru plasarea copiilor salariatilor in unitati de educatie timpurie. CONDITII de neimpozabilitateDeductibilitatea voucherelor de vacanta - CONDITIICodul FISCAL se modifica! Schimbarea acordarii deducerilor personale, a impozitului pe profit si aparitia unui plafon lunar pentru beneficii extrasalarialeActiunea Cronos - ANAF si ITM controleaza companii din constructii, HORECA, transport si alimentatie publica!ARTICOLE SIMILARE
Completarea fisei fiscale prin prisma venitului brut si a deducerilor personaleViata de freelancer – ce obligatii fiscale ai si ce avantajeLegea 263/2010 [Valabila 2023] | Legea pensiilor 2023Noua procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala. OANAF 4077/2020ANAF: tratamentul fiscal al veniturilor realizate din tranzactionarea de continut sub forma unor fisiere digitale (NFT)ULTIMELE ARTICOLE
E-Factura - ce trebuie sa stie companiile si cine este obligat sa transmita si sa primeasca E-factura in 2024?VENITURILE bugetare brute in primele zece luni din acest an sunt cu 11,9% mai mari fata de anul trecutSalariat concediat din motive disciplinare - ce se intampla cu poprirea de la ANAF?Nomazii digitali - scutiti de impozit pe venit si contributii sociale! In ce conditii?Bacsisul si regulamentul intern. Ce obligatii au angajatorii din HORECA“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”
![Rentrop ∧ Straton](https://legislatiamuncii.manager.ro/images/rs_info_300x67.png)
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special
![Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/LegislatiaMuncii/RAPLMG240115142338.png)
![Noutati](https://legislatiamuncii.manager.ro/images/icon_noutati.gif)
» Detalii Click Aici « Atentie la Contractul Colectiv de Munca - AMENZILE ajung pana la 20.000 de lei!
» Detalii Click Aici « Atentie la procedura OBLIGATORIE ce trebuie parcursa la angajarea strainilor in Romania!
» Detalii Click Aici « LEGEA PENSIILOR: noile MODIFICARI intra in vigoare! ATENTIE la schimbarea legii
» Detalii Click Aici «