Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sanatatea in munca: Ce actiuni trebuie sa intreprindeti dvs., in calitate de angajator

sanatatea in muncastres la locul de muncaangajator


Ce actiuni trebuie sa intreprindeti dvs., in calitate de angajator, pentru diminuarea si combaterea stresului la locul de munca?

Recomandare

Pentru a intocmi un plan de actiuni trebuie sa identificati si sa tineti seama de urmatorii factorii de risc:

- cultura organizatiei si modul de abordare a problemei stresului in munca;
- solicitarile locului de munca – sarcina de munca si expunerea la riscuri fizice din mediul de munca;
- controlul asupra propriei munci – cat de mult pot influenta angajatii modul in care realizeaza propria lor munca?
- relatiile de munca, in special intimidarile si hartuirea la locul de munca;
- schimbari in organizarea locului de munca – cum sunt conduse si comunicate schimbarile organizatorice;
- rolul – daca angajatii inteleg bine rolul lor in cadrul organizatiei si, daca in cadrul acestui rol, sunt evitate conflictele;
- sprijinul din partea colegilor si a managerilor;
- instruirea pentru a oferi angajatilor cunostintele necesare pentru indeplinirea sarcinilor lor de munca.

La nivelul organizatiei:

- Angajati personal nou atunci cand este necesar acest lucru.
- Asigurati formarea profesionala a angajatilor.
- Asigurati dotarea tehnica corespunzatoare.
- Creati posibilitati de promovare pentru angajatii firmei dvs.
- Clarificati sarcinile si rolurile fiecarui angajat.
- Introduceti munca in part-time.
- Organizati intalniri de informare, in care sa se prezinte noutatile si sa se clarifice aspecte ale colaborarii intre departamente.
- Solicitati personalului de conducere sa adopte o atitudine politicoasa fata de toti angajatii companiei.
- Rezolvati pe loc sau cat mai rapid conflictele si problemele aparute.
- Respectati programul de lucru de 8 ore, precum  si perioadele saptamanale de odihna.
- Examinati conditiile de lucru si gasiti solutii ergonomice.
- Recomandati-le angajatilor sa practice tehnici de relaxare, eventual chiar organizate la locul de munca.
- Asigurati supravegherea medicala a angajatilor si analizati riscurile de la locurile de munca.
- Asigurati integrarea coerenta in procesul muncii a personalului care traverseaza o perioada de stres sau epuizare.
- Organizati in firma cursuri prin care angajatii sa invete sa previna si sa gestioneze stresul si atacurile la sanatate.

La nivelul grupului de lucru:
    
- Eliminati activitatile inutile.
- Procedati la rotirea posturilor.
- Solicitati-le sefilor de departamente/de echipe sa manifeste atentie in vederea detectarii primelor simptome de stres si sa stabileasca relatii de lucru constructive cu subalternii lor.
- Organizati cursuri de formare periodica (in domeniile care privesc serviciul, cat si in ceea ce priveste aptitudinile de ordin social).
- Imbunatatiti comunicarea in organizatie, optimizati procesul de luare a deciziilor si gestionati eficient conflictele.
- Contribuiti la crearea spiritului de echipa si a bunei colaborari intre angajatii companiei.
- Incurajati feedback-ul, fie el pozitiv sau negativ.
- Incurajati suportul social intre membrii echipei.
- Asigurati repartitia echitabila a sarcinilor si responsabilitatilor.
- Introduceti pauze in programul de lucru.
- Creati un climat de lucru in care angajatii sa nu se simta vinovati ca au acumulat stres si epuizare.
- Acordati sustinere si atentie colegilor care reiau lucrul dupa o problema de sanatate generata de stres.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sanatatea in muncastres la locul de muncaangajator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Februarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sanatatea in munca: Ce actiuni trebuie sa intreprindeti dvs., in calitate de angajator Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ce Si Ia In Calcul C.i.m. Sau Codul Muncii La Zile De PreavizIntrebare: buna seara, va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Am depus cererea de demisie cu preaviz in 14.06.2019, pe contractul individual de munca scrie 15 zile lucratoare iar conform codului muncii scrie 20 zile lucratoare. care este perioada corecta care se va lua in calcul. 0762667614 geanina.velea@gmail.com
 

Raspuns: Prevederile codului muncii sunt minimale la incheierea contractului individual de munca.<br />... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]