Se modifica normele privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii private

20 Octombrie 2011
20 Octombrie 2011
Legea nr. 263/2010pensii privatefond pensii privat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Norma pentru modificarea si completarea Normei nr. 22/2009 privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat a fost aprobata saptamana aceasta, potrivit anuntului facut de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

Documentul legislativ cu modificarile si completarile efectuate reglementeaza dobandirea si incetarea calitatii de participant la un fond de pensii administrat privat, dar si modalitatile prin care se realizeaza aderarea, validarea si repartizarea aleatorie a participantilor la un fond de pensii administrat privat.

Noul act normativ stabileste astfel obligatia fiecarui administrator de a verifica, prin orice mijloace care pot fi probate ulterior, corectitudinea intocmirii Actului individual de aderare si realitatea manifestarii de vointa a persoanei eligibile, prevedere ce nu este consemnata in forma initiala a acestui document. Continutul Actului individual de aderare va corespunde necesitatii de informare minima a participantului cu drepturile si obligatiile acestuia ce decurg ca urmare a aderarii la un fond de pensii administrat privat.

De asemenea, in ceea ce priveste cazurile de incetare a calitatii de participant au fost identificate doua situatii noi:

-   lipsa viramentelor in contul colector al fondului de pensii administrat privat, aferente participantului care a implinit minimum 3 ani de la data inscrierii in Registrul participantilor, respectiv data aderarii la  fondul de pensii;
-    decizia administratorului in baza constatarii incalcarii art. 116, alin. (2) litera b) din Legea 411/2004[1], ca urmare a reclamatiei participantului.

Se modifica astfel si obligatiile de raportare ale administratorilor si Casei Nationale de Pensii Publice (CNPP) referitor la cererile participantilor/beneficiarilor privind plata activului personal net in caz de invaliditate, deces sau pensionarea pentru limita de varsta in sistemul public de pensii. Drept argument a fost mentionata aparitia unor noi prevederi referitoare la functionarea sistemului public de pensii. Acestea au aparut in urma intrarii in vigoare a Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare si abrogarii Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Noul act normativ va intra in vigoare la 1 ianuarie 2012.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]