Conform ordonantei privind obligativitatea informarii angajatului cu privire la aderarea unui fond de pensii privat, este nevoie de actul aditional pentru fiecare angajat existent deja sau este nevoie de o decizie colectiva prin care le aducem la cunostinta acest lucru?
Raspunsul specialistului:
Incepand cu data intrarii in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va folosi la incheierea contractelor individuale de munca formularul de contract individual de munca modificat.
Apreciem ca NU este necesara incheierea de acte aditionale pentru trecut. Aceasta modificare produce efecte numai pentru viitor.
Conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, persoanele in varsta de pana la 35 de ani, care sunt asigurate potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si care contribuie la sistemul public de pensii, trebuie sa adere la un fond de pensii.
Astfel, persoanele in varsta de pana la 35 de ani trebuie sa adere la un fond de pensii, iar cele cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani au optiunea de a adera.
Obligatia de informare trebuie indeplinita de angajator la data incheierii contractului individual de munca intrucat de la aceasta data salariatul are obligatia sa adere la un fond de pensii administrat privat.
Asadar, cu privire la obligatia angajatorului de informare, conform art. 17 alin. (2) din Codul muncii, obligatia de informare se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
Totodata, salariatii trebuie sa adere la un fond de pensii administrat privat intr-o perioada de 4 luni la angajare pentru intaia oara. Daca nu adera, atunci vor fi repartizati aleatoriu la unul dintre cele 7 fonduri existente pe piata din Romania.
Asa incat face inutila incheierea de acte aditionale in ceea ce priveste aceasta modificare a modelului-cadru al contractului individual de munca.
Pentru salariatii angajati dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va utiliza formularul CIM actualizat iar cu privire la modificarile Ordinului nr. 585/2021 nu se vor incheia acte aditionale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contestatie documente cercetare accident de muncaIntrebare: Intrebarea initiala: Un angajat a fost la spital in data de 9 01.205 si a declarat ca in data de 8 s ar fi lovit, un palet s ar fi inclinat si l ar fi strans putin la torace, lucru pe care ni l a adus la cunostinta in data de 20.01.2025. Mentionez ca de atunci a stat nemotivat acasa, venind la munca doar in data de 15.01.2025, ziua de salariu, ca mai apoi in 20 sa ne declare scris si verbal ce ar fi patit... Am inceput cercetarea acestei asa zise accidentari si colegul cu care lucra impreuna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Transferul intreprinderii. Cumul de functii la cedent si cesionarIntrebare: Preluam prin fuziune prin absorbtie niste salariati de la o intreprindere-unitate cedenta, proces care se incheie in vara. Intre timp am angajat cu contract partial unul din salariatii de la unitatea cedenta. Este posibil sa mai procedam asa cu 1, 2 salariati. Intrebarea mea este urmatoarea: Stiu ca transferul salariatilor de la unitatea cedenta se face astfel (in temeiul actului juridic): De catre unitatea cedenta in Revisal/Mutare contracte/Transfer contracte DE catre noi cei care preluam in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<