Informarea obligatorie privind fondul de pensii privat. Angajatorul e obligat sa faca acte aditionale?

informare aderare fond de pensiifond pensii privatformularul CIM
Informarea obligatorie privind fondul de pensii privat. Angajatorul e obligat sa faca acte aditionale?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Conform ordonantei privind obligativitatea informarii angajatului cu privire la aderarea unui fond de pensii privat, este nevoie de actul aditional pentru fiecare angajat existent deja sau este nevoie de o decizie colectiva prin care le aducem la cunostinta acest lucru? 
 
 
Raspunsul specialistului:
 
Incepand cu data intrarii in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va folosi la incheierea contractelor individuale de munca formularul de contract individual de munca modificat.
 
Apreciem ca NU este necesara incheierea de acte aditionale pentru trecut. Aceasta modificare produce efecte numai pentru viitor.
 
Conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, persoanele in varsta de pana la 35 de ani, care sunt asigurate potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si care contribuie la sistemul public de pensii, trebuie sa adere la un fond de pensii.
 
Astfel, persoanele in varsta de pana la 35 de ani trebuie sa adere la un fond de pensii, iar cele cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani au optiunea de a adera.
 
Obligatia de informare trebuie indeplinita de angajator la data incheierii contractului individual de munca intrucat de la aceasta data salariatul are obligatia sa adere la un fond de pensii administrat privat.
 
Asadar, cu privire la obligatia angajatorului de informare, conform art. 17 alin. (2) din Codul muncii, obligatia de informare se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
 
Totodata, salariatii trebuie sa adere la un fond de pensii administrat privat intr-o perioada de 4 luni la angajare pentru intaia oara. Daca nu adera, atunci vor fi repartizati aleatoriu la unul dintre cele 7 fonduri existente pe piata din Romania.
 
Asa incat face inutila incheierea de acte aditionale in ceea ce priveste aceasta modificare a modelului-cadru al contractului individual de munca.
 
Pentru salariatii angajati dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va utiliza formularul CIM actualizat iar cu privire la modificarile Ordinului nr. 585/2021 nu se vor incheia acte aditionale.
 
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
informare aderare fond de pensiifond pensii privatformularul CIM

Data aparitiei: 27 Septembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Informarea obligatorie privind fondul de pensii privat. Angajatorul e obligat sa faca acte aditionale? Nota: 4.7 din 5 - 5 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]