Conform ordonantei privind obligativitatea informarii angajatului cu privire la aderarea unui fond de pensii privat, este nevoie de actul aditional pentru fiecare angajat existent deja sau este nevoie de o decizie colectiva prin care le aducem la cunostinta acest lucru?
Raspunsul specialistului:
Incepand cu data intrarii in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va folosi la incheierea contractelor individuale de munca formularul de contract individual de munca modificat.
Apreciem ca NU este necesara incheierea de acte aditionale pentru trecut. Aceasta modificare produce efecte numai pentru viitor.
Conform art. 30 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, persoanele in varsta de pana la 35 de ani, care sunt asigurate potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si care contribuie la sistemul public de pensii, trebuie sa adere la un fond de pensii.
Astfel, persoanele in varsta de pana la 35 de ani trebuie sa adere la un fond de pensii, iar cele cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani au optiunea de a adera.
Obligatia de informare trebuie indeplinita de angajator la data incheierii contractului individual de munca intrucat de la aceasta data salariatul are obligatia sa adere la un fond de pensii administrat privat.
Asadar, cu privire la obligatia angajatorului de informare, conform art. 17 alin. (2) din Codul muncii, obligatia de informare se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
Totodata, salariatii trebuie sa adere la un fond de pensii administrat privat intr-o perioada de 4 luni la angajare pentru intaia oara. Daca nu adera, atunci vor fi repartizati aleatoriu la unul dintre cele 7 fonduri existente pe piata din Romania.
Asa incat face inutila incheierea de acte aditionale in ceea ce priveste aceasta modificare a modelului-cadru al contractului individual de munca.
Pentru salariatii angajati dupa intrarea in vigoare a Ordinului nr. 585/2021 se va utiliza formularul CIM actualizat iar cu privire la modificarile Ordinului nr. 585/2021 nu se vor incheia acte aditionale.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<