Valabil la 7.09.2011
In ceea ce priveste gestionarea Revisalului, exista mai multe prevederi care compun cadrul legal de care va trebui sa tina cont un angajator. Astfel, ce conditii va trebui sa indeplineasca persoana din cadrul firmei desemnata pentru incarcarea datelor in Revisal si transmiterea acestora? Va trebui aceasta persoana sa detina diploma de inspector de resurse umane sau o diploma de operator calculator?
Mentiunea potrivit careia persoana desemnata de angajator pentru completarea si transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL) trebuie sa aiba calificarea/ specializarea/ perfectionarea in domeniul resurselor umane si cunostinte de oprerare a calculatorului la nivel de utilizator a aparut prima data in proiectul hotararii de guvernul aprobata prin HG 500/2011.
Potrivit proiectului HG 500/2011 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL) publicat pe site-ul oficial al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, completarea si transmiterea registrului poate fi facuta de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detin calificare/ specializare/ perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator.
Insa proiectul de abrogare a HG 161/2006 a suferit modificari si in forma finala aprobata de HG 500/2011 au disparut dispozitiile potrivit carora persoana nominalizata prin decizia scrisa a angajatorului trebuie sa detina calificarile mentionate.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Prin urmare, asa cum se poate observa din raspunsurile emise in perioada in care pe site-ul Ministerului Muncii se afla proiectul de modificare a Revisal-ului, de fiecare data, s-a facut precizarea - potrivit proiectului - iar la finalul raspunsului, s-a adaugat mentiunea "proiectul poate suferi modificari".
In concluzie, potrivit art. 2 alin. (5) din HG 500/2011 completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.