"Societatea doreste sa faca prestatii de servicii la alte societati cu personal salariat strain. Intrebare: In afara de codul caen 7820-Activitati de contractare pe baze temporare a personalului, mai sunt necesare alte aprobari, pentru a fi in deplina legalitate."
Raspunsul specialistului:
Agent de munca temporara - CONDITII
Pentru a-si desfasura activitatea ca agent de munca temporara o persoana juridica trebuie sa se autorizeze in conditiile HG 1256/2011.
Autorizarea se face de catre Ministerul Muncii, la propunerea agentiilor teritoriale pentru prestatii sociale in a caror raza teritoriala isi are sediul solicitantul.
Exista o lucrare care va ofera INSTANTANEU raspunsul la orice intrebare de legislatia muncii!
Raspunsurile sunt complete si permanent la zi! Sunt explicate inclusiv recentele modificari legislative privind...detalii AICI >>>
Astfel, societatea trebuie sa obtina autorizatie eliberata de Ministerul Muncii pentru a plasa forta de munca.
Procedura de autorizare a agentului de munca temporara
Conform art. 3 din HG 1256/2011 privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara, in vederea obtinerii autorizatiei de functionare ca agenti de munca temporara, persoanele juridice, denumite in continuare solicitanti, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa fie persoane juridice constituite potrivit legii si sa aiba prevazut in actul constitutiv, ca obiect principal de activitate, "Activitati de contractare, pe baze temporare, a personalului conform codului CAEN";
b) sa nu inregistreze debite la bugetul de stat sau la bugetele locale;
c) sa nu figureze in evidentele cazierului fiscal cu fapte sanctionate de reglementarile financiare, vamale si nici cu cele care privesc disciplina financiara;
d) sa nu fi fost sanctionate contraventional, in ultimele 24 de luni anterioare datei formularii cererii de autorizare, pentru incalcarea prevederilor legislatiei muncii, comerciale si fiscale; contraventiile cu privire la care exista o actiune pe rolul instantelor de judecata vor fi luate in considerare numai daca pana la data solutionarii cererii de autorizare s-a pronuntat cu privire la acestea o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila;
e) sa constituie garantia financiara prin depunerea unei sume intr-un cont distinct deschis la o banca din Romania, care sa acopere contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, la care se adauga contributiile datorate de catre angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, potrivit legii.
Conform alin. (2) al art. 4 din hotararea mai sus mentionata, in scopul obtinerii autorizatiei de functionare, solicitantii depun la agentiile teritoriale pentru prestatii sociale o cerere insotita de un dosar de autorizare care trebuie sa contina urmatoarele documente:
a) actul constitutiv sau actul aditional la actul constitutiv, dupa caz, in care sa fie mentionat obiectul de activitate, prevazut la art. 3 lit. a), in copie legalizata;
b) certificatul de inregistrare la registrul comertului, emis de oficiul registrului comertului, in care sa fie mentionat obiectul principal de activitate, prevazut la art. 3 lit. a), in copie legalizata;
c) cazierul fiscal;
d) certificate eliberate de institutiile competente, care sa ateste indeplinirea conditiei prevazute la art. 3 lit. b);
e) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care trebuie sa cuprinda mentiuni din care sa rezulte ca solicitantii nu se afla in procedura de reorganizare sau faliment, potrivit legii;
f) dovada constituirii garantiei financiare, in cuantumul prevazut la art. 5;
g) declaratie pe propria raspundere a solicitantului privind indeplinirea conditiei de la art. 3 lit. d).
Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate
Conform art. 5 din acelasi act normativ:
(1) Garantia financiara se constituie prin depunerea unei sume intr-un cont distinct deschis la o banca din Romania, care sa acopere contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, la care se adauga contributiile datorate de catre angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, potrivit legii.
Astfel, garantia reprezinta contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, la care se adauga contributiile datorate de catre angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, potrivit legii.
Un raspuns oferit in iunie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.