Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Care este procedura de autorizare a agentului de munca temporara?

autorizatia de functionare ca agent de munca temporaraagent de munca temporara
In materialul prezent vom stabili care sunt conditiile cumulative pe care persoanele juridice (solicitantii) trebuie sa le indeplineasca pentru a obtine autorizatia de functionare ca agenti de munca temporara, potrivit  art. 3 din HG 1256/2011 privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara:

a) sa fie persoane juridice constituite potrivit legii si sa aiba prevazut in actul constitutiv, ca obiect principal de activitate, "Activitati de contractare, pe baze temporare, a personalului conform codului CAEN";

b) sa nu inregistreze debite la bugetul de stat sau la bugetele locale;

c)sa nu figureze in evidentele cazierului fiscal cu fapte sanctionate de reglementarile financiare, vamale si nici cu cele care privesc disciplina financiara;

d) sa nu fi fost sanctionate contraventional, in ultimele 24 de luni anterioare datei formularii cererii de autorizare, pentru incalcarea prevederilor legislatiei muncii, comerciale si fiscale; contraventiile cu privire la care exista o actiune pe rolul instantelor de judecata vor fi luate in considerare numai daca pana la data solutionarii cererii de autorizare s-a pronuntat cu privire la acestea o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila;

e) sa constituie garantia financiara.

Pentru a obtine autorizatia de functionare, solicitantii depun la agentiile teritoriale pentru prestatii sociale o cerere insotita de un dosar de autorizare care trebuie sa contina urmatoarele documente:

a) actul constitutiv sau actul aditional la actul constitutiv, dupa caz, in care sa fie mentionat obiectul de activitate, prevazut la art. 3 lit. a), in copie legalizata;

b) certificatul de inregistrare la registrul comertului, emis de oficiul registrului comertului, in care sa fie mentionat obiectul principal de activitate, prevazut la art. 3 lit. a), in copie legalizata;

c) cazierul fiscal;

d) certificate eliberate de institutiile competente, care sa ateste indeplinirea conditiei prevazute la art. 3 lit. b);

e) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care trebuie sa cuprinda mentiuni din care sa rezulte ca solicitantii nu se afla in procedura de reorganizare sau faliment, potrivit legii;

f) dovada constituirii garantiei financiare, intr-un cont distinct deschis la o banca din Romania, care sa acopere contravaloarea a 25 de salarii de baza minime brute pe tara, garantate in plata, la care se adauga contributiile datorate de catre angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, potrivit legii;

g) declaratie pe propria raspundere a solicitantului privind indeplinirea conditiei de la art. 3 lit. d).

Conform specialistilor PortalCodulMuncii.ro, documentatia astfel intocmita va fi inaintata prin agentia teritoriala pentru prestatii sociale competenta, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si persoanelor Varstnice va evalua indeplinirea conditiilor de autorizare si va solutiona cererea de autorizare in termen de 30 de zile de la data inregistrarii acesteia, prin eliberarea autorizatiei de functionare sau prin respingerea cererii solicitantului.

Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
autorizatia de functionare ca agent de munca temporaraagent de munca temporara

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 23 Octombrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Care este procedura de autorizare a agentului de munca temporara? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Perioada De Munca In UM Este Stagiu De Cotizatie In Sistemul Public De Pensii ?Intrebare: Intre anii 1988 - 1994 am lucrat ca personal civil intr-o unitate militara a Ministerului de Interne (la pompieri), perioada trecuta in cartea de munca cu salariu de incadrare si spor. Acesta perioada de munca se ia in considerare la stagiul de cotizatie in cadrul sistemului public de pensii,sau sa-i zic asa, la "Casa de pensii a MI" ? Caz in care intra la calculul stagiului de cotizatie in cadrul sistemului public de pensii, beneficiez de "grupa" ? Multumesc foarte mult !
 

Raspuns: Multumesc !... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]