Mutare sediu social. Ce acte sunt necesare?

mutare sediuschimbare sediu socialact aditional cim
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O societate a modificat recent sediul social (mutare intr-o alta cladire). Ce acte se vor intocmi pentru actualizarea documentelor cu noua adresa? Se poate face un act additional la regulamentul intern sau cate un act aditional pentru CIM-ul fiecarui angajat in parte?
 
Raspunsul specialistului:
 
Locul de munca reprezinta element al CIM, astfel cum rezulta din art. 17 alin. (4) coroborat cu alin. (3) lit. b) din Codul muncii, republicat.
Conform art. 17 alin. (5) din Codul muncii, republicat, orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod epres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.
 
Fata de aceste considerente apreciem ca daca adresa de la sediul social este inregistrata in contractul individual de munca este necesara modificarea contractului de munca.
 
Totodata, locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator dar numai temporar, prin delegarea salariatilor.
 
In acest sens, prevederile art. 43 din Codul muncii stabilesc ca „delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.”
 
Asadar, in situatia in care, se modifica numai locul muncii, din punct de vedere al legislatiei muncii, salariatii au statut de delegati. Dupa cum se observa suntem in prezenta unei delegari daca salariatul exercita din dispozitia angajatorului atributiile de serviciu in afara locului sau de munca, legea nefacand distinctie dupa cum salariatul este delegat in acelasi oras sau judet sau in alt oras sau judet.
 
Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile si se poate prelungi, cu acordul salariatului, cu cel mult 60 de zile (art. 44 Codul muncii).
 
De asemenea, conform dispozitiilor art. 48 din Codul muncii, angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului, si in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile si in conditiile prevazute de Codul muncii – Legea 53/2003.
 
In speta (modificarea locului de munca definitiv prin mutarea sediului social), locul de munca fiind un element esential al contractului individual de munca poate fi schimbat numai prin acordul partilor.
 
Schimbarea definitiva a locului muncii la acelasi angajator, in acelasi oras sau judet sau in altele poate interveni numai prin acordul celor doua parti, angajat si angajator, acord ce va fi exprimat prin incheierea unui act aditional la contractul individual de munca.
Daca salariatul refuza semnarea actului aiditional de modificare a locului de munca singura optiune a angajatorului este de desfiintare a locului de munca.
 
Astfel, contractul de munca va inceta in temeiul art. 65 din Codul muncii, deoarece desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.
 
Potrivit art. 65 din Codul muncii, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia. Mai reglementeaza art. 65 in alin. (2) ca desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.
Angajatorul nu poate reinfiinta postul iar daca o face va trebui sa-i propuna salariatului concediat reangajarea.
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mutare sediuschimbare sediu socialact aditional cim

Data aparitiei: 28 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Mutare sediu social. Ce acte sunt necesare? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]