Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Mutare sediu social. Ce acte sunt necesare?

mutare sediuschimbare sediu socialact aditional cim
O societate a modificat recent sediul social (mutare intr-o alta cladire). Ce acte se vor intocmi pentru actualizarea documentelor cu noua adresa? Se poate face un act additional la regulamentul intern sau cate un act aditional pentru CIM-ul fiecarui angajat in parte?
 
Raspunsul specialistului:
 
Locul de munca reprezinta element al CIM, astfel cum rezulta din art. 17 alin. (4) coroborat cu alin. (3) lit. b) din Codul muncii, republicat.
Conform art. 17 alin. (5) din Codul muncii, republicat, orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod epres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.
 
Fata de aceste considerente apreciem ca daca adresa de la sediul social este inregistrata in contractul individual de munca este necesara modificarea contractului de munca.
 
Totodata, locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator dar numai temporar, prin delegarea salariatilor.
 
In acest sens, prevederile art. 43 din Codul muncii stabilesc ca „delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.”
 
Asadar, in situatia in care, se modifica numai locul muncii, din punct de vedere al legislatiei muncii, salariatii au statut de delegati. Dupa cum se observa suntem in prezenta unei delegari daca salariatul exercita din dispozitia angajatorului atributiile de serviciu in afara locului sau de munca, legea nefacand distinctie dupa cum salariatul este delegat in acelasi oras sau judet sau in alt oras sau judet.
 
Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile si se poate prelungi, cu acordul salariatului, cu cel mult 60 de zile (art. 44 Codul muncii).
 
De asemenea, conform dispozitiilor art. 48 din Codul muncii, angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului, si in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile si in conditiile prevazute de Codul muncii – Legea 53/2003.
 
In speta (modificarea locului de munca definitiv prin mutarea sediului social), locul de munca fiind un element esential al contractului individual de munca poate fi schimbat numai prin acordul partilor.
 
Schimbarea definitiva a locului muncii la acelasi angajator, in acelasi oras sau judet sau in altele poate interveni numai prin acordul celor doua parti, angajat si angajator, acord ce va fi exprimat prin incheierea unui act aditional la contractul individual de munca.
Daca salariatul refuza semnarea actului aiditional de modificare a locului de munca singura optiune a angajatorului este de desfiintare a locului de munca.
 
Astfel, contractul de munca va inceta in temeiul art. 65 din Codul muncii, deoarece desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.
 
Potrivit art. 65 din Codul muncii, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia. Mai reglementeaza art. 65 in alin. (2) ca desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa.
Angajatorul nu poate reinfiinta postul iar daca o face va trebui sa-i propuna salariatului concediat reangajarea.
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mutare sediuschimbare sediu socialact aditional cim

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Mutare sediu social. Ce acte sunt necesare? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Incetare suspendare CIM. Concediu fara plataIntrebare: In cazul unui salariat care este in concediu fara plata pana la data de 29.05.2020 (inclusiv), care este data de incetare a suspendarii? 30 mai (sambata), 01 iunie (zi libera legala) sau 2 iunie? Mentionez ca nu se lucreaza in weekend.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Tichete de masa. Somaj tehnicIntrebare: Avand in vedere ca in perioada starii de urgenta si de alerta, compania a avut activitatea suspendata temporar/partial, am avut o parte din angajati in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1), lit. c) (nu au primit tichete de masa), iar o parte din angajati au fost activi si au primit tichete de masa. Conform legii 59/2020, avem OBLIGATIA, de a acorda tichete de masa angajatiilor care se afla in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1) lit. c)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]