Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

E oficial: In institutiile Ministerului Muncii, posta electronica devine principalul mijloc de comunicare cu cetatenii

ministerul muncii posta electronicaformare profesionalaindemnizatii somaj
Guvernul a aprobat o Ordonanta de urgenta prin care a reglementat depunerea prin posta electronica, sau prin alt mijloc electronic de comunicare, a cererilor, declaratiilor si documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor sociale, a drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca. De asemenea, actul normativ prevede si desfasurarea programelor de formare profesionala autorizate si a examenelor de absolvire in sistem on-line, in anumite conditii.
 
Astfel, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, precum si institutiile din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea sa au obligatia sa initieze comunicarea electronica in ceea ce priveste  cererile, declaratiile si documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor si drepturilor de asistenta sociala, a indemnizatiilor pentru somaj si pentru acordarea masurilor de stimulare a ocuparii fortei de munca.
 
In cazuri exceptionale, determinate de identificarea unor inadvertente intre informatiile din documentele transmise si cele din bazele de date ale altor institutii sau de faptul ca informatiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor de eligibilitate, institutiile vor putea solicita prezentarea la sediu a persoanelor solicitante.
 
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si desfasurarea in sistem on-line a programelor de formare profesionala a adultilor, cu notificarea comisiei de autorizare, dupa cum urmeaza: pregatirea teoretica a tuturor programelor de formare autorizate, pregatirea practica a programelor care nu implica activitati practice care trebuie sa se desfasoare intr-un spatiu cu dotari specifice, conform standardului ocupational, si sustinerea examenului de absolvire a programelor desfasurate in sistem on-line.
 
De asemenea, odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta, documentele pentru  autorizare ca furnizor de formare profesionala prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 se pot transmite si in format electronic.
 
Actul normativ adoptat de Guvern reglementeaza si acordarea ajutorului de deces in cazul cazul persoanei decedate care se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv pana la 7 ani in cazul copilului cu handicap, sau in cazul decesului copilului.
 
Guvernul a mai decis si prelungirea acordarii drepturilor de care beneficiaza persoanele aflate in concediu de crestere copil sau in concediu de acomodare in cazul adoptiei, daca aceste persoane isi desfasoara activitatea intr-un domeniu restrictionat, potrivit actelor emise de autoritatile competente.
 
Trebuie mentionat ca aceasta prelungire nu se va face in mod automat. Parintii aflati in aceasta situatie vor trebui sa depuna o cerere, insotita de o adeverinta de la angajator prin care sa dovedeasca ca nu pot reveni in activitate din cauza faptului ca domeniul in care lucreaza este in continuare restrictionat.
 
Pentru cei care nu au calitatea de angajat ci desfasoara activitati independente, agricole sau exercita profesii liberale, adeverinta de la angajator se inlocuieste cu o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca domeniul in care isi desfasoara activitatea este inca restrictionat.
 
De asemenea, stimulentul de insertie se acorda pana la ridicarea restrictiilor chiar si in cazul celor ai caror copii implinesc 3 ani, respectiv 4 ani in situatia copilului cu dizabilitati, daca parintii nu pot reveni la munca din cauza faptului ca domeniul in care activeaza este restrictionat prin deciziile autoritatilor.
 
Persoanele care vor reveni la munca din prelungire concediu de crestere copil nu vor mai fi obligate sa notifice angajatorul privind revenirea la munca inainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de insertie la data la care revin la munca la angajator.
 
Masura a fost luata in contextul in care la data de 13 iunie 2020 inceteaza masura prelungirii acordarii drepturilor, iar in conditiile mentinerii unor restrictii de activitate, o parte dintre aceste persoane nu vor putea sa-si reia activitatea generatoare de venituri si nici nu vor putea beneficia de  masurile de somaj reglementate, ramanand astfel fara sursa venit, fapt care ar genera noi probleme sociale.
 
Masura prelungirii acordarii drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizatie crestere copil sau de concediu de acomodare pentru adoptie si care lucreaza in domenii de activitate in care se mentin restrictii, vizeaza toata perioada in care vor exista restrictii, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020.
 
Sursa: Ministerul Muncii
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ministerul muncii posta electronicaformare profesionalaindemnizatii somaj

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


E oficial: In institutiile Ministerului Muncii, posta electronica devine principalul mijloc de comunicare cu cetatenii Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]