Anunt ITM cu privire la COVID-19: Inapoi la locul de munca in conditii de siguranta si sanatate

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
08 Mai 2020
08 Mai 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
inspectia muncii covid 19securitatea si sanatatea in muncamedicina muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad reaminteste angajatorilor care-si reiau in aceasta perioada activitatea ca au obligatia de a lua toate masurile de prevenire si protectie in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca.
 
Criza provocata de pericolul infectarii cu noul coronavirus COVID 19 impune, asadar, aplicarea unor masuri de preventie adecvate, care sa faciliteze reluarea activitatii in conditii de siguranta si sanatate si, totodata, sa elimine posibilitatea de imbolnavire.
 
In acest sens, este important ca angajatorii sa conceapa un plan de reluare a activitatii, cu accent pe evaluarea riscurilor, precum si pe stabilirea unui set de masuri care sa conduca la eliminarea acestor riscuri.
 
Recomandam, de asemenea, ca planul de reluare a activitatii si in special masurile necesar a fi intreprinse sa fie stabilite impreuna cu furnizorul de servicii de medicina muncii, precum si cu consultantul in materie de securitate si sanatate.
 
Astfel, angajatorii vor informa si instrui lucratorii cu privire la prevenirea si limitarea imbolnavirilor cu noul Coronavirus, tinand seama inclusiv de hotararile adoptate de autoritatile locale, asigurand echipamente individuale de lucru si de protectie (masti de protectie, manusi de protectie), monitorizand, totodata, corecta utilizare a acestora.
 
Impreuna cu medicul de medicina muncii vor fi stabilite masuri igienico-sanitare, instructiuni proprii care sa vizeze asigurarea unei igiene permanente (prin folosirea materialelor igienico-sanitare puse la dispozitia lucratorilor), precum si efectuarea de controale medicale periodice.
 
In functie de posibilitati, se va reorganiza activitatea la locul de munca, astfel incat sa se limiteze contactul intre lucratori sau dintre acestia si alte persoane, evitandu-se stationarea in zonele in care se afla mai multi lucratori, cum ar fi spatiile amenajate pentru fumat, pe holuri sau in locurile de servit masa.
 
Este necesar ca, in aceasta perioada, angajatorii sa acorde o atentie sporita lucratorilor expusi unui risc crescut, persoanelor in varsta, celor care sufera de afectiuni cronice, lucratoarelor gravide, intrucat acestea reprezinta categorii vulnerabile la anxietate si stres.
Insa, printr-o informare corecta cu privire la masurile luate pentru eliminarea riscului infectarii cu COVID 19 pot fi diminuate si motivele de ingrijorare, fapt ce va genera stare de normalitate la locul de munca, influentand pozitiv desfasurarea activitatii.
 
Sursa: ITM Arad
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]