Anunt ITM cu privire la COVID-19: Inapoi la locul de munca in conditii de siguranta si sanatate

inspectia muncii covid 19securitatea si sanatatea in muncamedicina muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad reaminteste angajatorilor care-si reiau in aceasta perioada activitatea ca au obligatia de a lua toate masurile de prevenire si protectie in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca.
 
Criza provocata de pericolul infectarii cu noul coronavirus COVID 19 impune, asadar, aplicarea unor masuri de preventie adecvate, care sa faciliteze reluarea activitatii in conditii de siguranta si sanatate si, totodata, sa elimine posibilitatea de imbolnavire.
 
In acest sens, este important ca angajatorii sa conceapa un plan de reluare a activitatii, cu accent pe evaluarea riscurilor, precum si pe stabilirea unui set de masuri care sa conduca la eliminarea acestor riscuri.
 
Recomandam, de asemenea, ca planul de reluare a activitatii si in special masurile necesar a fi intreprinse sa fie stabilite impreuna cu furnizorul de servicii de medicina muncii, precum si cu consultantul in materie de securitate si sanatate.
 
Astfel, angajatorii vor informa si instrui lucratorii cu privire la prevenirea si limitarea imbolnavirilor cu noul Coronavirus, tinand seama inclusiv de hotararile adoptate de autoritatile locale, asigurand echipamente individuale de lucru si de protectie (masti de protectie, manusi de protectie), monitorizand, totodata, corecta utilizare a acestora.
 
Impreuna cu medicul de medicina muncii vor fi stabilite masuri igienico-sanitare, instructiuni proprii care sa vizeze asigurarea unei igiene permanente (prin folosirea materialelor igienico-sanitare puse la dispozitia lucratorilor), precum si efectuarea de controale medicale periodice.
 
In functie de posibilitati, se va reorganiza activitatea la locul de munca, astfel incat sa se limiteze contactul intre lucratori sau dintre acestia si alte persoane, evitandu-se stationarea in zonele in care se afla mai multi lucratori, cum ar fi spatiile amenajate pentru fumat, pe holuri sau in locurile de servit masa.
 
Este necesar ca, in aceasta perioada, angajatorii sa acorde o atentie sporita lucratorilor expusi unui risc crescut, persoanelor in varsta, celor care sufera de afectiuni cronice, lucratoarelor gravide, intrucat acestea reprezinta categorii vulnerabile la anxietate si stres.
Insa, printr-o informare corecta cu privire la masurile luate pentru eliminarea riscului infectarii cu COVID 19 pot fi diminuate si motivele de ingrijorare, fapt ce va genera stare de normalitate la locul de munca, influentand pozitiv desfasurarea activitatii.
 
Sursa: ITM Arad
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectia muncii covid 19securitatea si sanatatea in muncamedicina muncii

Data aparitiei: 08 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Anunt ITM cu privire la COVID-19: Inapoi la locul de munca in conditii de siguranta si sanatate Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]