Inspectia Muncii a publicat manualul de utilizare pentru aplicatia aferenta Registrului electronic de evidenta zilieri in 2020. Regasiti mai jos atat manualul de utilizare, cat si termenii si conditiile de folosire.
In ceea ce priveste punerea in aplicare a prevederilor Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, facem urmatoarele precizari:
- in termen de 60 de zile de la data infiintarii Registrului electronic de evidenta a zilierilor, respectiv 20.12.2019, se va elabora si publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, ordinul ministrului muncii si protectiei sociale. Acest ordin va stabili metodologia de intocmire si transmitere a registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta.
- Potrivit alin. (1) al art. V din OUG nr. 26/2019, prevederile de la art. I pct. 5 si 7 se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si protectiei sociale prevazut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, inclusiv cu cele aduse prin ordonanta de urgenta mentionata.
- Potrivit alin. (2) al art. V din OUG nr. 26/2019, la data intrarii in vigoare a ordinului ministrului muncii si protectiei sociale prevazut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, anexele 1 si 2 din Legea nr.52/2011 se abroga.
Transmiterea Registrului electronic de evidenta a zilierilor
Orice raportare transmisa prin intermediul aplicatiei poate si va face obiectul controalelor inspectorilor de munca din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca/Inspectiei Muncii. Beneficiarul, in calitatea de utilizator al aplicatiei are in vedere ca este unicul responsabil de acuratetea si veridicitatea informatiilor transmise. Datele sunt pastrate local, pe telefoanele mobile, doar pentru o perioada limitata de 31 de zile.
ITM/IM nu isi asuma responsabilitatea in vederea recuperarii informatiilor istorice aferente Beneficiarului/Utilizatorului.
Important! Pana la intrarea in vigoare a ordinului ministrului muncii si protectiei sociale, beneficiarii vor tine evidenta zilierilor in Registrul de evidenta a zilierilor in format hartie si vor depune, in continuare, lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, un extras al Registrului de evidenta a zilierilor continand inregistrarile din luna precedenta. Odata cu intrarea in vigoare a ordinului ministrului muncii si protectiei sociale, beneficiarii au obligatia sa tina evidenta zilierilor in Registrul electronic de evidenta a zilierilor.
Inspectia Muncii pune la dispozitia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni pana vineri in intervalul orar 09:00 - 18:00. Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidenta a zilierilor, puteti transmite e-mail la adresa: suportzilieri@inspectiamuncii.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasare salariati. Declaratia 112Intrebare: Salariatii detasati de la alta societate (societatea Y) si care sunt platiti de angajatorul la care sunt detasati (societatea X) trebuie declarati in D112 de catre angajatorul care ii plateste (societatea X)? Detasarea in cazul acestor salariati trebuie sa apara in D112?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Comunicare CCM si RI catre un fost salariat. Returnare venit necuvenitIntrebare: Avem speta urmatoare: un fost angajat, cu nelamuriri legate de anumite aspecte salariale, solicita a-i fi trimise RI si CCM la nivel de unitate. Fiind fost angajat, consideram ca aceste documente privesc doar angajatii actuali, astfel nu se justifica transmiterea acestor documente. 1. Care este parerea dvs, in aceasta speta? Este justificata abordarea noastra? 2. Iar in ceea ce priveste aspectele salariale, daca pe fisa de lichidare este mentionat un venit necuvenit, este suficient pentru a fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<