In acest context, ITM a venit cu recomandari privind reglarea acestor intre informatiile privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor, gestionate de catre Inspectia Muncii prin sistemul informatic REGES/REVISAL si informatiile privind declaratia D112, gestionate de catre ANAF, comunicate angajatorilor de catre ANAF prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual (SPV).
ATENTIE!
Documentele emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si comunicate automat persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica sunt cuprinse in anexa 2 la Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica aprobat[ prin OMFP 660/2017. Acestea se refera si la informatii relevante, rezultate ca urmare analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.
IMPORTANT:
Dosarul personal al salariatului
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Despre Revisal 6.0.7 se va discuta intens si la Seminarul National de Salarizare si Contributii!
Cei doi EXPERTI va propun teme foarte oportune in contextul legislativ actual si va ofera solutiile unor probleme foarte des intalnite, care au creat deja dificultati in practica. Tematica Seminarului:
Modificari legislative
Modificarea Revisal prin noua versiunea 6.07
Concedii medicale de la A la Z
Concedii si zile libere ...vezi detalii GRATUITE aici >>>
"Cum procedez cu neconcordanta intre numarul de salariati inscrisi in Revisal si cel inscris in formularul 112 ? Este vorba de de anul 2012, sunt 2 salariati care nu mai lucreaza din 2012, in Revisal apar ca plecati iar pe ANAF in declaratia 112 figureaza cu activitate....ce trebuie sa fac sa nu mai apara la ANAF?"
Actele administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal central, precum si alte documente sau informatii, inclusiv de natura celor cuprinse in serviciul „Buletinul informativ“, precum si a altor informatii publice, se transmit prin serviciului „Spatiul privat virtual“, denumit SPV.
Categoriile de documente ce pot face obiectul comunicarii prin SPV sunt:
a) declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
b) cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;
c) acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
d) documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
e) registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
f) informatii referitoare la istoricul actiunilor;
g) informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;
h) informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
i) informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.
Asa cum am precizat si mai sus, pentru contracte incetate/suspendate/detasate: in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contracte aflate intr-una dintre starile specificate, angajatorul va fi informat ca este necesar sa verifice elementele caracteristice starilor mentionate in privinta registrului de evidenta a salariatilor: data incetarii contractului/data de inceput, data de sfarsit, data de incetare a detasarii / suspendarii, sa le corecteze, daca este cazul, si sa efectueze transmiterea registrului corectat, si sa verifice continutul declaratiei D112 pentru persoanele si lunile in cauza.
IMPORTANT - cum se va proceda pentru solutionarea neconcordantelor?
In acest context, pentru clarificarea situatiei numarului de salariati, intrucat, din informatiile furnizate, in Revisal a fost transmisa incetarea contractelor respective, societatea urmeaza sa verifice si continutul Declaratiei 112 pentru lunile respective si pentru salariatii respectivi, urmand sa transmita in SVP extrase/copii ale registrului si Declaratiei 112 care dovedesc concordanta informatiilor.
Inspectia muncii precizeaza ca in continuare ANAF va rafina procedura de identificare a neconcordantelor in cazul contractelor incetate/suspendate/detasate, astfel incat, situatiile corect transmise de catre angajator in cele doua sisteme sa nu genereze diferente.
Un raspuns oferit de specialistii de la www.PortalCodulMuncii.ro >>>