Cumulul pensiei anticipate cu veniturile dintr-un contract de mandat, este posibil? MODEL contract de mandat

cumulare pensie anticipata venituri contract mandatmodel contract mandat 2022
Cumulul pensiei anticipate cu veniturile dintr-un contract de mandat, este posibil? MODEL contract de mandat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Asociat unic si administrator al SRL, angajat cu C.I.M. primeste decizie de pensionare anticipata. Inceteaza C.I.M., dar acesta doreste sa incheie cu societatea un contract de mandat privind administrarea societatii. Va rog sa ma ajutati cu un model de contract de mandat. Acest contract de mandat se inregistreaza la ONRC? Sau la alte institutii?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Conform art. 114 alin.(1) lit. b) din Legea 263/2010, in sistemul public de pensii, plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care a intervenit una dintre urmatoarele cauze:
 
b) pensionarul, beneficiar al unei pensii anticipate sau al unei pensii anticipate partiale, realizeaza venituri lunare aflandu-se in una dintre situatiile prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. a) si b) sau pct. II;
 
La art. 6 alin. (1) pct. I lit. a) si b) sau pct. II
 
I.a) persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca;
b) functionarii publici;
 
II. persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile prezentei legi, cu cele ale persoanelor prevazute la pct. I;
 
Astfel cum se poate observa, realizarea veniturilor dintr-un contract de mandat nu suspenda plata pensiei anticipate.
 
Contractul de mandat nu se inregistreaza la nici o institutie: nici la ONRC, nici la ITM si nici la ANAF. Asociatul unic si administrator intr-un SRL este inregistrat in actul constitutiv al societatii. In calitate de administrator poate avea fie statut de salariat fie poate incheia contract de mandat.
 

Modelul contractului de mandat 2022:

 
 
Contract de mandat
Incheiat astazi .........................
la .............................................
 
I. PARTILE CONTRACTANTE
 
1.1. S.C. ............................................................ S.N.C./S.C.S./S.A./S.CA./S.R.L. cu sediul social in ................................................., str. .......................................... nr. ......, bloc ......, scara ......, etaj ......,
     (localitatea)
apartament ...., judetul/sectorul ........, avand codul unic de inregiostrare nr. ......................, atribut fiscal .............................................., si numar de ordine in registrul comertului ........../................/.............., contul nr. ........................, deschis la ........................., telefon ..............................., fax ..................................., reprezentata prin ........................, cu functia de ................................., in calitate de mandant si
 
 
1.2. ............................................................., cu domiciliul in ...............................................................,
                          (numele si prenumele)                                                                                 (localitatea)
str. .............................................., nr. ................ bloc ......, scara ......, etaj ....., apartament ......, judetul/sectorul .............., posesorul (posesoarea) autorizatiei nr. ........... din ................, eliberata de ................................, persoana fizica care desfasoara activitate economica in mod independent, in calitate de mandatar
au convenit sa incheie prezentul contract de mandat cu respectarea dispozitiilor art. 2009 si urm. Cod civil si a urmatoarelor clauze:
 
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
 
2.1. Obiectul contractului il constituie faptele de comert pe care mandantul le incredinteaza spre savarsire mandatarului, in numele si pe contul sau, dupa cum urmeaza:
a) .........................................................................................................................................;
b) .........................................................................................................................................;
etc.
2.2. Executarea prezentului mandat se considera incheiata in cazul in care ..................................... ……….................................................................................................................................................. .
2.3. Actele juridice incheiate de mandatar pentru realizarea afacerii vor fi semnate numai in calitatea sa de reprezentant al mandantului, prezentand, la cerere, imputernicirea sa in calitate de mandatar, ce i s-a atribuit prin prezentul contract.
 
III. DURATA CONTRACTULUI
 
3.1. Prezentul contract s-a incheiat pe o durata de ............ luni/ani, incepand de la data semnarii lui. 3.2. Prin conventia partilor, prezentul contract poate fi prelungit cu ........ zile/luni inainte de data incetarii.
 
IV. PRETUL CONTRACTULUI
 
4.1. Pentru prestatiile sale, mandantul se obliga sa plateasca mandatarului o remuneratie reprezentand un comision de ......%, astfel: ............................................................................... ……….................................................................................................................................................. .
 
V. OBLIGATIILE PARTILOR
 
5.1. Mandantul se obliga:
a) sa furnizeze mandatarului produsele sale pentru vanzare in sortimentele, cantitatile si preturile convenite de comun acord;
b) sa notifice mandatarului ori de cate ori ii furnizeaza produse noi, in vederea introducerii lor pe lista produselor care se anexeaza si face parte integranta din prezentul contract;
c) sa remita mandatarului materiale de promovare a vanzarilor, inclusiv material de reclama, precum si prospecte tehnice, instructiuni de folosire si intretinere etc. in conditiile de plata negociate, in scopul sprijinirii acestuia in derularea contractului;
d) sa puna la dispozitia mandatarului piesele de schimb necesare efectuarii remedierilor in cadrul termenelor de garantie sau sa notifice societatea in cauza.
5.2. Obligatiile mandatarului sunt urmatoarele:
a) sa vanda, in mod preferential, produsele furnizate de mandant;
b) sa nu produca sau sa nu vanda produse derivate din cele furnizate de mandant ori produse similare, fara acordul dat in scris de acesta;
c) sa-l informeze odata pe saptamana/luna pe mandant despre modul cum se deruleaza afacerea cu produsele sale, clientii existenti si potentiali, activitatea societatilor comerciale, perspectivele dezvoltarii etc.;
d) sa-l incunostinteze pe mandant, de indata, cu privire la reclamatiile pe care mandatarul le-a primit de la clienti;
e) in termen de ..... zile de la livrarea produselor, mandatarul va achita contravaloarea lor si le va restitui pe cele greu vandabile, fara miscare ori cu miscare lenta si iesite din termenul de garantie.
 
VI. CLAUZA PENALA
 
6.1. In cazul in care una dintre parti nu isi indeplineste obligatiile contractuale sau si le indeplineste in mod necorespunzator, se obliga sa plateasca celeilalte parti daune-interese astfel: .............................................................................................................................................................. .
 
VII. CLAUZE DE VALIDITATE
 
7.1. Rezilierea totala sau partiala a clauzelor prezentului contract nu are nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre parti.
Prevederile alineatului precedent nu sunt de natura sa inlature raspunderea partii care, din vina sa, a determinat incetarea contractului.
7.2. Partile contractante nu vor putea cesiona drepturile si obligatiile prevazute de prezentul contract, fara acordul dat in scris de catre cedent.
Acordul prevazut la alineatul precedent trebuie comunicat de cesionar in termen de ..... zile de la data primirii solicitarii, in caz contrar prezumandu-se ca cesionarul a consimtit la cesiune.
 
 
8.1. Partile se obliga sa pastreze confidentialitatea datelor, informatiilor si documentelor pe care le vor detine ca urmare a executarii clauzelor prezentului contract, potrivit angajamentului anexa.
 
IX. FORTA MAJORA
 
9.1. Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen sau/si de executarea in mod necorespunzator – total sau partial – a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau/si executarea obligatiei respective a fost cauzata de forta majora asa cum este definita de lege.
9.2. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti, in termen de .................,
 (zile, ore)
producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in vedrea limitarii consecintelor lui.
9.3. Daca in termen de ........................... de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile
          (zile, ore)
au dreptul sa-si notifice incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.
 
X. NOTIFICARILE INTRE PARTI
 
10.1. In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresa/sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.
10.2. In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire (A.R.) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
10.3. Daca notificarea se trimite prin telefax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.
10.4. Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitatile prevazute la alineatele precedente.
 
XI. SOLUTIONAREA LITIGIILOR
 
11.1. In cazul in care eventualele neintelegeri privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea sau incetarea lui nu se vor putea rezolva pe cale amiabila, partile au convenit sa se adreseze instantelor judecatoresti competente.
 
XII. CLAUZE GENERALE REFERITOARE LA PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
 
12.1. Partile colecteaza si prelucreaza datele cu caracter personal inscrise in prezentul contract in conformitate cu legislatia in vigoare, in modalitati care asigura confidentialitatea si securitatea adecvata a acestor date, in vederea asigurarii protectiei impotriva prelucrarii neautorizate sau ilegale si impotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorarii accidentale. 
12.2. In procesul de prelucrarea a datelor cu caracter personal, partile aplica prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (regulamentul general privind protectia datelor) si ale legislatiei nationale.
12.3. Datele cu caracter personal comunicate in cadrul prezentului contract, vor fi prelucrate in scopul executarii prezentului contract. 
12.4. Datele cu caracter personal colectate si prelucrate in vederea executarii prezentului contract sunt urmatoarele: (de ex.: nume si prenume, adresa, serie si numar carte de identitate, cod numeric personal, numar de telefon/fax, adresa de posta electronica, cod bancar).
12.5. Datele personale, comunicate in cadrul prezentului contract, pot fi comunicate institutiilor publice, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
12.6. In situatia in care este necesara prelucrarea datelor personale in alte scopuri decat cele prevazute la pct. 9.3, partea care realizeaza prelucrarea va informa cealalta parte si ii va solicita acordul scris cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
12.7. Partile isi garanteaza reciproc dreptul la informare si acces la datele cu caracter personal, dreptul la rectificare, actualizare, portabilitate, stergere, la restrictionare si opozitie in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
12.8. Datele personale inscrise in prezentul contract sunt pastrate pe intreaga perioada de executare a contractului si ulterior incetarii acestuia, in conformitate cu prevederile legale referitoare la arhivarea documentelor.
12.9. In contextul Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, prelucrare inseamna orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispozitie in orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea, stergerea sau distrugerea.
 
XIII. CLAUZE FINALE
 
13.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.
13.2. Prezentul contract, impreuna cu anexele sale care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.
13.3. Prezentul contract s-a incheiat intr-un numar de ....... exemplare, din care .............. .
 
 
MANDANT MANDATAR
 
 
 
Un raspuns valabil la 28.03.2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cumulare pensie anticipata venituri contract mandatmodel contract mandat 2022

Data aparitiei: 29 Martie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cumulul pensiei anticipate cu veniturile dintr-un contract de mandat, este posibil? MODEL contract de mandat Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]